Ptejte se: +420 770 110 650


Inspirace pro dietní jídla
a jídelníček na hubnutí

 

Snažíte se zhubnout, nebo udržet vaši postavu? Pak musí být základem vašeho snažení vyladěný jídelníček. Zkušenosti mluví jasně – úspěšné hubnutí je především o jídle.

Ale pozor, nebudeme vás trápit pokrmy bez chuti! Tato dietní jídla si užijete a spolehlivě zaženete hlad i chutě na sladké.

dietní jídla a jídelníček na hubnutí

Dietní jídla a sacharidy

Hned na úvod si řekneme něco málo o přístupu k dietním pokrmům. Pokud jde o jídelníček na hubnutí, nabízí se dva základní přístupy:

a) omezit hlavně vysoce kalorická jídla a pečlivě počítat kalorie

b) zaměřit se hlavně na omezení sacharidů celkově a využít principů proteinové diety

 

My jsme přesvědčeni, že mnohem lepší cesta jak rychle zhubnout je varianta B, a hned vám to i vysvětlíme. Podívejme se na energetickou hodnotu základních živin – sacharidů, proteinů a tuků. Sacharidy i proteiny mají podobnou, zhruba poloviční energetickou hodnotu, než mají tuky. Proč tedy omezovat především sacharidy a ne tuky, které jsou 2× kaloričtější? Z několika důvodů:

 

  • sacharidy mají nejmenší sytící potenciál – zaženou hlad jen na krátko
  • sacharidynejde skladovat jinak než v podobě tuku (zanedbáme glykogen) a pokud sacharidy nespálíme, tloustneme
  • sacharidy zásadně ovlivňují krevní cukr a vyplavování inzulinu, potažmo ukládání tuku
  • sacharidy náš organismus potřebuje přijímat v minimálním množství (na rozdíl od proteinů)

 

Stručně řečeno, sacharidy se nám pro dietní jídelníček vůbec nehodí. Samozřejmě, i tuky mohou významně přispívat k nadváze. Stačí ale pohlídat jejich množství, vynechat ty nezdravé, nepotřebné (tzn. hlavně rafinované tuky a oleje) a naučit se používat tuky zdravé a nezbytné.

 

dietní jídla a jídelníček na hubnutí

Sestavujeme dietní jídelníček

Co z výše uvedeného plyne? Dietní jídelníček nejlépe postavíme na kvalitních proteinech a tucích, které doplníme vhodnou zeleninou. Nevýhody sacharidů už jsme si vysvětlili, takže teď ještě hlavní argumenty, proč právě tuky a proteiny:

 

  • proteiny i zdravé tuky (esenciální mastné kyseliny) jsou pro náš organismus nezbytné
  • tuky a proteiny mají vysoký sytící potenciál – zaženou hlad na dlouhou dobu
  • podpoříte vaše tělo, aby se přeorientovalo na energii z tuku a lépe spalovalo tukové zásoby
  • můžete využít principů ketodiety, která je pro rychlé hubnutí zcela bezkonkurenční

 

Právě zmíněná keto dieta je z pohledu hubnutí opravdu mimořádná. I bez sportu lidský metabolismus přepne do ketózy a čerpá energii z tuku. Tím pádem tělo aktivně spaluje i tukové zásoby. Ketodieta je proto skvělá i pro osoby, kterým obezita nedovolí cvičit, nebo jinak sportovat. Keto dieta spočívá ve zcela striktním omezení sacharidů.

 

Recepty pro jídla na hubnutí

Věříme, že na úvod do problematiky hubnutí už to stačilo, nyní hurá k jídlu. Nejdříve se podíváme na dietní jídla s minimem sacharidů, vhodná i pro ketodietu a rychlé hubnutí. Pokud nechcete tolik tlačit na pilu a stačí vám spíš udržovat postavu, nebo chcete hubnout pozvolna, přeskočte klidně na další část článku.

 

Mexická tortilla bez mouky

Tortilly jsou oblíbená a praktická dobrota. Poslouží jako ideální svačina na cesty, nebo po cvičení. Tento bezsacharidový recept pracuje se speciální směsí na proteinové omelety KetoFit. Mouku nebudete potřebovat!

přejít na recept

 

 

Keto pizzaProteinová dietní pizza

Pizza při dietě? Možná to zní neuvěřitelně, ale jde to. A jak to zvládnout bez mouky? Pomůžeme si překvapivě směsí na proteinové koktejly a rajčatovou keto polévkou KetoFit.

přejít na recept

 

 

 

Proteinový keto nanuk Ice cream KetoFitProteinové koláče

Aneb jak si z diety neudělat neustálé odříkání. Při hubnutí a pro dietní jídelníček byste asi koláče nečekali. Ale tohle jsou koláče s minimem sacharidů, takže mlsat budete úplně v klidu. I tady nám pomůže směs na koktejly KetoFit.

přejít na recept

 

 

Keto těstoviny se špenátem a parmazánemHovězí na houbách s proteinovými těstovinami

Tohle je tak trochu česká klasika že? Ale vůbec to není na škodu, jde o velmi dobré dietní jídlo! Náš recept má (díky proteinovým těstovinám) minimum sacharidů, zato bohatou porci proteinů. Je vhodný i pro ketodietu, hubnutí a rýsování svalů.

přejít na recept

  

Restovaný celer s květákem na kariRestovaný celer s květákem na kari

Milujete zeleninová jídla s vůní exotické kuchyně? Tohle je lehká, zdravá, a přitom vyvážená kombinace ideální dokonce i pro vegany. Restovaný celer s květákem na kari si určitě oblíbíte!

přejít na recept

 

 

Proteinový cheesecake pro fit postavuProteinový borůvkový cheesecake

Klasický cheesecake je typický zdroj prázdných kalorií. Tento recept ale splňuje zásady pro dietní jídlo a je to skvělý tip pro překvapení návštěvy zdravým dezertem. Mlsejte zdravě!

přejít na recept

 

 

Tak a to by na ochutnávku mohlo stačit. Celou řadu dalších dietních jídel s minimálním obsahem sacharidů najdete v přehledu receptů pro rychlé hubnutí a ketodietu zde. Nechybí ani keto burger, nebo řada skvělých polévek a pomazánek.

 

Jednodenní jídelníček na hubnutí

Pro lepší představu vám ještě ukážeme, jak může vypadat dietní jídelníček na jeden den s více variantami. Obsahuje pouze jídla s minimem sacharidů a využívá kvalitní keto ingredience české značky KetoFit:

 

1. jídlo: 8:00, snídaně

a) Teplá omeleta KetoFit s pórkovo-sýrovou příchutí a k ní pár ředkviček.
b) Croissant s Keto jamem KetoFit.
c) Sladký koktejl KetoFit s oblíbenou oříškovou příchutí.

Na pití neslazený čaj nebo káva, případně použijte náhradní sladidlo. Po jídle vypijte 250–500 ml vlažné vody. Pokud nejste zvyklí snídat hned z rána, připravte si snídani

 do plastové krabičky s sebou.

 

2. jídlo: 11:00, svačina

a) KetoFit proteinový koktejl připravený v šejkru s 220 ml vody.
b) Zalijte houbovou polévku KetoFit 250–300 ml horké vody a rozmíchejte. Do polévky si můžete přidat těstoviny Keto Risoni ve tvaru rýže. Po svačince vypijte 250–500 ml vlažné vody.

 

3. jídlo: 14:00, oběd

a) Pokud jste doma, dopřejte si velikou porci teplé polévky z našeho receptáře. Připravujte ji čerstvou, nebo sáhněte do zásob v  mrazáku. Jako sladkou tečku si dopřejte jednu porci FitKao kakaového nápoje, nebo panna cottu.
b) Pokud jste na cestách, připravte si porci koktejlu KetoFit z 220 ml vody s ovocnou příchutí.

Dále vypijte 250–500 ml vlažné vody a snězte 1/2 salátové okurky.

 

4. jídlo: 17:00, odpolední svačina

a) KetoFit svíčková omáčka + sterilované celerové nudličky (nálev slijeme).
b) Zalijte rajskou polévku KetoFit 250–300 ml horké vody a rozmíchejte.

Do polévky nalámejte kousky chlebíkových krekrů KetoFit, nebo přidejte těstoviny  Keto Risoni ve tvaru rýže. Po svačince vypijte 250–500 ml vlažné vody.

 

5. jídlo: 20:00, večeře

a) Orestujte plátky cukety na kapce řepkového oleje a zkombinujte s čabajkovou omeletou
b) Připravte si oblíbenou polévku z našich receptů, její zbytek rozdělte do menších krabiček a zmrazte na příště. Po večeři vypijte 250–500 ml vlažné vody.

 

Recepty pro udržení štíhlé postavy

Přichází dietní jídelníček pro ty z vás, kdo rychlost hubnutí tolik neřešíte. Nebo si chcete vaši současnou váhu udržet, případně chcete rýsovat svaly a držet podkožní tuk na uzdě. V rámci keto diety je nazýváme recepty pro stabilizační fázi.

 

Tady vás čekají lahodná dietní jídla, jako třeba:

Kuřecí prso na kari

Kapr na bylinkách

Špízy s krůtím masem

Keto těstoviny se špenátem

Proteinová pomazánka s koriandrem

nebo sladký Cookies tvaroháček

 

 

Všechna tato jídla na hubnutí a další recepty najdete i s fotkami a odkazem na podrobný recept zde.

 

dietní jídla

Jednodenní jídelníček na udržení postavy

Na závěr se podíváme na další příklad jídelníčku na celý den. Jde o dietní jídla, která kombinují striktní ketodietu a méně striktní nízkosacharidová jídla. Není to tedy jídelníček na hubnutí rychlé, jako byl příklad o něco výše, stále však drží sacharidy na uzdě a rozhodně se nemusíte bát, že přiberete. Přitom poskytuje dostatek proteinů, vitamínů a dalších důležitých živin:

 

1. jídlo: 8:00, snídaně

a) Teplá česneková omeleta KetoFit a k ní vařená brokolice.
b) Sladký koktejl KetoFit s vanilkovou příchutí.

Po jídle vypijte 250–500 ml vlažné vody. Pokud nejste zvyklá snídat hned z rána, připravte si  snídani KetoFit do plastové krabičky s sebou.

 

2. jídlo: 11:00, svačina

a) KetoFit koktejl s příchutí broskev připravený v šejkru s 220 ml vody.
b) Připravte si rajskou polévku KetoFit, do které si můžete přidat těstoviny Keto Risoni ve tvaru rýže.

Po svačince vypijte 250–500 ml vlažné vody.

 

3. jídlo: 14:00, oběd

a) Připravte si kuřecí prsíčka na kari s restovanou cuketou a těstovinami Keto Risoni. Jako sladkou  tečku si dopřejte například jednu porci FitKao kakaového nápoje, nebo Panna Cottu KetoFit, nebo slanou tečku Keto tyčinky kmínové.
b) Pochutnejte si na kapru s bylinkami a fazolovými lusky s česnekem.

Také vypijte 250–500 ml vlažné vody a snězte 1/2 salátové okurky.

 

4. jídlo: 17:00, odpolední svačina

a) Tvarohová dobrota (neslazený tvaroh/jogurt/kefír, acido + příchuťová tableta KetoFit).
b) Připravte si skvělou tvarůžkovou/makrelovou pomazánku a k ní KetoFit chlebíkové krekry, nebo Keto chleba KetoFit.
c) Jste spíš na sladké? Pak zvolte Keto Croissant s Keto jamem.

Potom vypijte 250–500 ml vlažné vody.

 

5. jídlo: 20:00 večeře

a) Sýrovou omeletu KetoFit ozdobte čerstvým pórkem a tvrdým 30% sýrem.
b) Připravte si žampionovou polévku KetoFit a doplňte dušenými žampiony. Do polévky  si můžete přidat těstoviny Keto Risoni ve tvaru rýže.

Po večeři vypijte 250–500 ml vlažné vody.

 

 

Doufáme, že vás alespoň některá naše dietní jídla inspirovala,
přejeme vám dobrou chuť a rychlé, pohodové hubnutí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

93 hodnocení
4.9

 

Dámy, jde to snadno :)

Eva Velmi vytížená

32 let „Nejsnadnějšíhubnutí“
Teď, po týdnu užívání, jsem odhodlaná pokračovat dál. 22. den za mnou - jsem nadšená. Okolí si všímá! 3 týden - nemůžu tomu stále uvěřit - jde to lehko. Nevím co víc by jsem napsala kromě výborného doporučení a fotek jako důkaz :) *
Zuzka Kadeřnice
24 let „KetoFitdoporučuji“
KetoFit doporučuji každému, kdo to s hubnutím myslí vážně a chybí mu k motivaci lehký start. *
Kateřina maminka
34 let „Vypadám lépe než na střední“
S váhou jsem se prala od 18ti let, vyzkoušela jsem snad vše, ale bez výsledku, měla jsem 96 kg. Až díky KetoFit jsem zhubla na váhu, kterou jsem měla naposledy na střední. *
Renáta zhubla jsem já i mé kolegyně
„KetoFit doporučuji kamarádkám“
Nikdy jsem nejedla sladké, přesto jsem bojovala s nadváhou. Myslela jsem, že bude těžké shodit, ale naopak. Z pár týdnů s KetoFit jsem dosáhla svého cíle. Až jsem se děsila jak to jde rychle :) *
Veronika máma 3 dětí
36 let „Je ze mě nový člověk“
Zdraví se mi rapidně zhoršilo, musela jsem ihned jednat. Hledala jsem, jak rychle a bezpečně zhubnout. Po dlouhém vybírání jsem šla do KetoFit . A teď? Kila dole, zdraví na 1* Díky! *
Všechny příběhy
 
 
 
Koupit Ketofit


* Výsledky KetoFit redukční péče nejsou zaručeny pro každého a liší se podle individuálních dispozic. Před zahájením redukční péče doporučujeme předat odkaz www.ketofit.cz Vašemu lékaři a poradit se s ním ohledně postupu a vhodnosti.

potravina pro zvláštní výživu

ppl visa master maestro verification
Buďte s námi každý den