Ketofit se bude měnit  >> PŘEČTĚTE SI VÍCE <<

Kdy a jaký proteinový nápoj pít na hubnutí?

Potraviny s vyšším obsahem proteinu už dávno nepatří pouze do jídelníčku kulturistů. Bílkoviny totiž mají mnoho skvělých benefitů, které můžete využít i ve svůj prospěch při hubnutí. Jenže dosáhnout jejich optimálního příjmu v redukčním jídelníčku může být občas problematické. Proto si mnoho mužů i žen oblíbilo proteinový koktejl. Chcete ho vyzkoušet i vy? Poradíme vám, jaký proteinový nápoj na hubnutí vybrat a kdy ho zařadit do jídelníčku pro dosáhnutí vašich cílů. 

Kolik pít proteinu?

Co je to proteinový nápoj?

Abyste lépe pochopili, jaký protein na hubnutí zvolit, tak si nejdříve vysvětlíme, co to vlastně ten proteinový koktejl je. Proteinový nápoj se většinou skládá ze 2 hlavních surovin. A to proteinového prášku a vody. Jeho samotná příprava je velmi jednoduchá a zabere vám pár sekund. Stačí totiž, když obě suroviny spolu smícháte v šejkru a je to. Proteinový nápoj konzumujte hned po jeho vymíchání. Velkou výhodou hubnoucích proteinových nápojů je to, že si je můžete připravit téměř kdekoliv. Stačí si odměřit 1 dávku proteinového prášku do šejkru, vzít si ho s sebou do tašky a před jeho přípravou stačí mít po ruce už jen zdroj pitné vody. 

Míchat protein s vodou, nebo mlékem?

Dříve se proteinový prášek míchal místo vody velmi často s kravským mlékem. Hlavním důvodem byla o něco lepší chuť výsledného proteinového nápoje a snaha ještě více navýšit podíl bílkovin. V dnešní době je to však zbytečné. Moderní proteiny totiž obsahují opravdu špičkové složení a navíc chutnají skvěle. Proto se většina proteinů na hubnutí dnes už míchá spíše jen s vodou.

TIP:Chcete se dozvědět, jak jste na to s vaší váhou? Naše on-line BMI kalkulačka vám to prozradí. Stačí zadat 3 základní údaje a obratem budete vědět váš výsledek. 

Jaké jsou druhy proteinového nápoje na hubnutí?

Jak už asi tušíte, tak při výběru toho správného proteinu na hubnutí se musíte zaměřit na samotný proteinový prášek. Aby to totiž nebylo tak jednoduché, existuje mnoho druhů proteinů, které se od sebe často až diametrálně liší. Hlavní rozdíly najdete nejen v příchuti, ale také v procentech bílkovin a obsahu dalších přidaných látek. Každý typ proteinového prášku má trochu jiné složení, a proto je důležité vybrat takový, který se bude hodit jak do vašeho jídelníčku, tak do tréninkového plánu. Jaké druhy proteinů se hodí k přípravě hubnoucího proteinového koktejlu

Kolik pít proteinu?


1. Syrovátkový protein

Syrovátkový protein často najdete také pod anglickým názvem whey protein. Jde o jeden z nejoblíbenějších a nejpoužívanějších proteinových prášků. Syrovátkový protein je druh mléčného proteinu, který má naprosto univerzální použití. Ocení ho jak ti, kteří začínají s hubnutím, tak také pokročilí kulturisti. V případě syrovátkového proteinu si můžete vybrat mezi 3 hlavními typy. Každý z nich má jiný proces výroby, vstřebatelnost a samotný podíl bílkovin. Které to jsou?

  • syrovátkový koncentrát obsahující 50 až 80 % bílkovin, 
  • syrovátkový izolát s obsahem více než 80 % bílkovin,
  • syrovátkový hydrolyzát vyrobený z koncentrátu, nebo izolátu, má jinou délku bílkovinných řetězců a po jeho konzumaci se vstřebává do organismu téměř okamžitě.

2. Micelární kaseinový prášek 

Micelární kaseinový prášek se také řadí mezi živočišné proteiny. Tento typ proteinového prášku je ideálním proteinem před spaním. Proto je vhodný pro ty, kteří chtějí podpořit noční regeneraci. Bílkoviny obsažené v micelárním kaseinovém prášku se do těla vstřebávají velmi pomalu a to v řádech hodin. Mnoho lidí ho ale také konzumuje během dne a to především při hubnutí, kdy díky jeho postupnému uvolňování poměrně dobře zasytí na dlouhou dobu. 

3. Rostlinné proteiny

Pokud trpíte alergií na mléko, nebo vám z jakéhokoliv důvodu proteiny vyrobené z něho nesedí, nemusíte se proteinového prášku vzdávat úplně. Existují totiž i takzvané rostlinné proteiny. Mezi nejznámější patří sójový, hrachový, rýžový a konopný. Rostlinné proteiny je vhodné v jídelníčku různě kombinovat, abyste dosáhli správného poměru všech aminokyselin.  

4. Vícedruhové proteiny

Jak už sám název napovídá, jde o proteiny, které obsahují kombinaci různých druhů proteinů. Buď se kombinují různé typy, jako například koncentrát s izolátem, nebo dochází ke kombinaci rostlinných a živočišných proteinů. Cílem takových proteinů je maximalizovat jejich účinek a dodat tělu široké spektrum všech látek

5. Speciální proteiny na hubnutí

Tyto proteiny jsou především určené pro přípravu proteinového koktejlu na hubnutí při držení keto diety. Jejich složení je speciálně upraveno tak, aby podpořilo rychlejší shazování přebytečných kilogramů. Proto v nich najdete nejen dostatek kvalitních bílkovin, ale také vitamínů, minerálů a vlákniny. Speciální proteiny většinou obsahují několik druhů špičkových proteinů a přitom jen velmi nízký podíl sacharidů, to je velmi důležité pro správnou ketózu a rychlé hubnutí. Ty nejlepší koktejly obsahují méně než 1 g sacharidů na porci.


Kvalita vždy na prvním místě

Stejně jako u jiných potravin se i při nákupu syrovátkového proteinu na hubnutí, nebo jiného typu proteinu, zaměřte na jeho kvalitu. Doporučujeme si vždy pečlivě přečíst složení vybraného proteinu a dát přednost jen takovým, které neobsahují zbytečné chemické látky a další aditiva. Vybírejte si do vašeho redukčního plánu jen takové proteinové prášky, které byly vyrobené správným postupem za pomocí šetrných metod. Jen tak budete mít jistotu, že v něm najdete ušlechtilé bílkoviny s vysokou výživovou hodnotou.

TIP: Jojo efekt je noční můrou všech, kteří se snaží zhubnout. Vysvětlíme vám, co ho způsobuje a jak se  mu efektivně vyhnout. 

Kdy pít proteinový koktejl na hubnutí? 

Bílkoviny si tělo neumí ukládat do zásoby, proto je jejich správné načasování v jídelníčku pro formování postavy naprosto zásadní. Nejde však určit jedna přesná hodina pro všechny. Nezáleží totiž jenom na tom, jaký konkrétní proteinový prášek jste si vybrali, ale také na tom, jak aktivní jste během dne. Kdy můžete sáhnout po proteinovém koktejlu na hubnutí?   

  • Ráno pro doplnění energie a živin, které jsou důležité pro metabolické procesy v těle. 
  • Večer, pokud je vaším cílem regenerovat přes noc, nebo trénujete spíše ve večerních hodinách.
  • Před tréninkem pro zvýšení vytrvalosti, síly a dodání energie.  
  • Po tréninku, abyste ochránili svaly před katabolizací a dodali jim správnou výživu.
  • Mezi jídly, když máte hlad a nechcete se odbývat nevhodnými svačinkami.
  • V průběhu dne, pokud vás honí mlsná a zrovna nemáte po ruce proteinovou tyčinku.
  • Kdykoliv během dne, když víte, že váš jídelníček nemá dostatečný poměr bílkovin.

 Hubnutí s proteinem

Dávkování proteinového prášku aneb kolik pít proteinu při hubnutí?

To, kolik proteinu pít při hubnutí záleží na mnoha různých okolnostech. Hlavní roli samozřejmě hraje váš jídelníček, zvolená redukční dieta a celková strategie vašeho hubnutí. Při zohledňování toho, kolik bílkovin na hubnutí budete potřebovat, musíte myslet i na vaši váhu, věk, fyzickou kondici a celkovou aktivitu během dne. Jiný doporučený příjem bílkovin bude mít starší žena trpící obezitou a jiný zase muž ve středním věku s mírnou nadváhou. 

Z toho jasně plyne, že váš příjem bílkovin je individuální, proto není vhodné kopírovat jídelníčky jiných lidí a vždy si vytvořit individuální stravovací plán. Pamatujte, že hlavním zdrojem bílkovin by měly být vždy jídla s bohatým obsahem bílkovin, které až pak můžete doplnit o proteinový prášek. Samotné denní dávkování proteinového prášku najdete vždy na obalu výrobku. Všeobecně se doporučuje užívat okolo 0,5 gramů proteinového prášku na 1 kilogram tělesné hmotnosti a celková denní doporučená dávka proteinového prášku se pohybuje kolem 50 gramů. 

Kolik proteinu pít pro efektivní dávkování?

Výhody proteinového nápoje ve vašem jídelníčku

Protein na hubnutí pro ženy, stejně jako protein na hubnutí pro muže, má mnoho výživových předností, kterých by bylo škoda při shazování přebytečných kilogramů nevyužít. Kromě toho, že je jeho příprava v podobě proteinového nápoje velmi jednoduchá, tak už jedna jeho dávka dokáže obohatit váš jídelníček o pořádnou porci kvalitních bílkovin. Jaké další výhody má pití proteinového nápoje na hubnutí?

  • pomůže vám rychleji spalovat nechtěné tukové polštářky,
  • dokáže zasytit a zahnat hlad i na několik hodin,
  • chrání svaly před negativním dopadem náročných tréninků,
  • přispívá ke správné regeneraci svalů,
  • podpoří váš sportovní výkon,
  • má pozitivní vliv na celkovou vitalitu a dodá vám energii.

TIPToužíte shodit pár kilo navíc, ale nechcete se vzdávat vašeho oblíbeného pečiva? Vsaďte na proteinové pečivo KetoFit®, které obsahuje vysoký podíl bílkovin a naopak velmi nízké procento sacharidů. 

Protein se hodí nejen do hubnoucích proteinových koktejlů, ale také do sladkých receptů

Protein po cvičení na hubnutí ve formě nápoje je sice skvělým zdrojem aktivních látek, na druhou stranu se jeho pravidelná konzumace může člověku docela rychle omrzet. Co dělat s proteinovým práškem, když už vám nechutná jako koktejl? Velkou výhodou proteinového prášku je fakt, že ho můžete přidat téměř do jakéhokoliv sladkého receptu, vyzkoušejte například proteinové fitness palačinky. U tradičním dezertů zvýší celkový poměr bílkovin a navíc je přirozeně osladí, takže už nebudete potřebovat tolik cukru. Našim tajným tipem je přidání 1 dávky proteinu do snídaňového smoothie, nebo kaše. Uvidíte, že taková snídaně vás zasytí na celé dopoledne.

Proteinový dezert

Hubnutí podpoří, ale alfou a omegou stále zůstává kalorický deficit.

Proteinové nápoje na hubnutí rozhodně nejsou žádným zázračným koktejlem, díky kterému na počkání shodíte všechny vaše tukové polštářky. Abyste skutečně zhubli a váhu si udrželi, budete muset udělat změnu ve vašem životním stylu. Základem hubnutí je totiž kalorický deficit, kterého dosáhnete vyváženým jídelníčkem a pravidelným pohybem. Na druhou stranu vám ale proteinový nápoj dokáže vaši cestu za vysněnou postavou výrazně ulehčit a často také urychlit. Báječně totiž zasytí a zažene hlad na dlouho dobu a navíc dodá vašemu organismu široké spektrum prospěšných látek, které jsou pro správné hubnutí klíčové.


Chcete co nejrychleji zhubnout?

TIP: Stále se vám nedaří dosáhnout vaší ideální váhy? Vsaďte na keto dietu a specilání koktejly na hubnutí. Dieta, která vás nenechá o hladu a přitom vám pomůže zmenšit obvod vašeho pasu. Proteinová jídla a proteinové koktejly KetoFit® obsahují minimum sacharidů, díky tomu efektivně nastartují vaše hubnutí. Budete překvapeni, jak rychle půjdou kila dolů. Kolik kilo se dá zhubnout s koktejly na hubnutí se dozvíte v recenzích keto diety.

NEJ proteinové koktejly na hubnutí




Autor článku: Bc. Veronika Ivanová
Redakce KetoFit

Na hubnutí nebudete sami!

Přidejte se k nám, vzájemně se podporujeme, sdílíme recepty, výsledky a zkušenosti. Hubnutí je hned snadnější.

Přidat se do skupiny

Podpora / recepty / příběhy
Zeptejte se reálných uživatelek, jak jsou spokojené s KetoFit, jak se jim daří hubnout, kolik kilo zhubly.

Neváhejte začít nový štíhlejší život

Přes 100 000 proměn v ČR a SR. Inspirujte se ženami, které už dosáhly své vysněné váhy.

Hýčkejte se těmi nejlepšími jídly

Pravá česká chuť

Speciálně pro ženy

Extra účinek při hubnutí

Zlepšují pleť, vlasy a nehty

Proč hubnout s kvalitnejším KetoFit?