Ptejte se: +420 770 110 650


Zdravé sacharidy nejen při dietě

V dnešní době jsou sacharidy vnímány jako živina, která způsobuje nadváhu a obezitu. Z tohoto důvodu je mnoho lidí ve svém jídelníčku úplně a dlouhodobě vynechává. Ale to často není nutné. Sacharidů existuje totiž několik typů a ty se od sebe vzájemně liší. A právě kvalitní sacharidy v přiměřeném množství rozhodně do běžného stravování patří. Pokud chcete zhubnout, nebo si udržet svoji váhu, je podstatné vědět, jaký druh převažuje ve vašem stravovacím plánu. Prozradíme vám, jaké sacharidy při hubnutí můžete zařadit do jídelníčku a zároveň vám přiblížíme, které raději vynechat.

 

Sacharidy v jídelníčku

Co jsou to sacharidy?

Sacharidy patří společně s tuky a bílkovinami mezi makroživiny. Spolu s mikroživinami by měly tvořit základ každého pestrého jídelníčku. Proto se je nemusíte bát zařadit ani do vašeho stravování. Z kalorického hlediska obsahuje 1 gram sacharidů zhruba 4 kcal (17 kJ). Jejich hlavní rolí je poskytnou tělu rychlý a jednoduchý zdroj energie, po kterém může vždycky sáhnout. Sacharidy mají ale ve vašem těle dalších mnoho podstatných funkcí, které přispívají k normální funkci vašeho organismu. 

Druhy sacharidů v potravinách

Aby to nebylo tak jednoduché, sacharidy se dále dělí na různé druhy, které se odlišují často až výrazně. Při sestavování jak redukčního, tak běžného jídelníčku, je nutné je umět mezi sebou rozlišovat. Základní dělení sacharidů je na jednoduché a komplexní sacharidy. Hlavním ukazatelem je přitom obsah cukerných jednotek. Jak už asi tušíte, jednoduché sacharidy budou mít daleko méně cukerných jednotek, než ty komplexní. Jaké jsou druhy sacharidů? 

  • Monosacharidy, které patří do skupiny jednoduchých sacharidů. Po právu jim patří označení cukry. Nejznámějšími zástupci je glukóza a fruktóza. Monosacharidy jsou základem každého typu sacharidu. 
  • Mezi jednoduché sacharidy se řadí také oligosacharidy a disacharidy. Jsou tvořeny několika monosacharidy. Patří sem laktóza, sacharóza a maltóza.
  • Zástupcem komplexních sacharidů jsou polysacharidy. Nejznámější jsou pektin, inulin a vláknina. 

 


TIP: Zajímá vás, jak jste na tom s vaší postavou? Stačí zadat 3 údaje a naše BMI kalkulačka vám obratem odpoví. 


 

Zhubněte s KetoFit

Jaký je rozdíl mezi jednoduchými a komplexními sacharidy?

Možná vás to překvapí, ale rozdíl mezi jednoduchými a komplexními sacharidy je podstatný. I přesto, že oba typy slouží jako zdroj energie, každý se v organismu chová jinak. Pokud sníte jednoduchý sacharid, téměř okamžitě se dostane do krve. Kvůli tomu se prudce zvýší produkce inzulínu, který způsobí vychýlení hladiny cukru v krvi. Energie rychle vzroste, ale stejně rychle i opadne.  

To v praxi znamená, že i přesto, že jste něco snědli, budete mít po pár minutách zase hlad. Proto se jednoduché sacharidy často označují jako rychlé sacharidy. A přesně naopak fungují komplexní sacharidy. Jejich vstřebávání do organismu je pomalé, takže přijatá energie je uvolňována postupně. Jejich velkou výhodou je také fakt, že v potravinách obsahující komplexní sacharidy často najdete i vysoké množství vitamínů a minerálů. 

Sacharidy při hubnutí aneb jaké se hodí jídelníčku?

Ať už se snažíte snížit svoji váhu, nebo si chcete udržet vaši figuru, rozhodně byste se měli ve vašem jídelníčku zaměřit na příjem komplexních sacharidů. A celkově je upřednostnit před jednoduchými cukry. Komplexní sacharidy totiž dodají vašemu tělu energii na delší čas. Na druhou stranu je ale nutné dodat, že jednoduché sacharidy mají v některých jídelníčcích také svůj význam. Příkladem jsou sportovci, které před, nebo po tréninku, potřebují rychlý zdroj energie pro efektivní výkon. 

 

Jaké potraviny zařadit do jídelníčku a v čem jsou komplexní sacharidy?

 

  • ovesné vločky,
  • quinoa, 
  • pohanka,
  • brambory a batáty,
  • celozrnné a žitné pečivo,
  • čočka a fazole,
  • hrách a cizrna,
  • celozrnné a luštěninové těstoviny,
  • většina zeleniny,
  • některé typy ovoce.

Proteinový chléb

 

 

Sacharidy a cukry, které se nevyplatí jíst ve velkém

Velkým výživovým problémem je častá a především nadměrná konzumace nekvalitních rychlých cukrů. Ta může způsobit nejen nadváhu, ale také další zdravotní komplikace jako je cukrovka 2. typu. Potraviny, které obsahují jednoduché cukry mají vysoké množství kalorií a navíc negativně ovlivňují střevní mikrobiom. Které potraviny a nápoje jsou doslova napěchované jednoduchými cukry, a proto byste je měli jíst pouze výjimečně?

 

  • sladkosti a cukrovinky,
  • slazené cereálie,
  • mléčná a bílá čokoláda,
  • sladké kávové speciality,
  • limonády a průmyslově vyráběné džusy,
  • alkohol,
  • sladké a slané bílé pečivo,
  • průmyslově zpracované potraviny.

 

Sladkosti do diety nepatří

Zkroťte váš hlad pomocí nízkosacharidových receptů

V dnešní době je těžké vyhnout se jednoduchým sacharidům, protože jsou skoro v každé zakoupené potravině. Ale není to nemožné. Chcete zapracovat na vašem jídelníčku a odlehčit ho od jednoduchých sacharidů, ale nevíte, co si uvařit? Vyzkoušejte některý z nízkosacharidových receptů, který zažene váš hlad a k tomu uspokojí vaše chuťové buňky. Low carb recepty jsou oblíbené nejen u lidí, kteří aktuálně drží dietu, ale také u těch, kteří se snaží zapracovat na svojí postavě a nechtějí se odbývat nevhodnými potravinami a jídlem z rychlého občerstvení. Jaké jsou nejoblíbenější snídaně, obědy a večeře, které jsou téměř bez sacharidů?

 

 

Zkušební balíček KetoFit

 

 

Dieta bez sacharidů: o co jde?

Když už mluvíme o sacharidech, určitě jste slyšeli pojem bezsacharidová dieta, nebo low carb dieta. Ale možná netušíte, co si pod těmito pojmy představit. Jednoduše řečeno jde o různé typy diet, které mají v jídelníčku snížený denní příjem sacharidů a naopak zvýšený poměr bílkovin a tuků. Tyto diety jsou velmi oblíbené, protože pomáhají zhubnout bez trápení se hladem a přitom se zajímavými výsledky. Při takové dietě je jídelníček sestavený především z potravin bez sacharidů a přidaných cukrů. Tato dieta se hodí především pro ty, kteří mají takzvanou sedavou práci a celkově velmi málo pohybu během dne. Nepotřebují totiž konzumovat takové množství sacharidů, jako třeba sportovci. 

Jak funguje dieta bez sacharidů a nízkosacharidová dieta?

Nízkosacharidová dieta využívá principu toho, že tělo umí využívat energii z více zdrojů. Takže pokud nemá k dispozici zásoby sacharidů, začne spalovat energii pro svoji činnost ze svých tukových zásob. Díky zvýšenému množství bílkovin v jídelníčku jsou při bezsacharidové dietě vaše svaly chráněné, takže spalujete především tuky. Velkou výhodou těchto typů diet je také fakt, že vysoký příjem bílkoviny pořádně zasytí a vy tak nebudete mít typický noční vlčí hlad, který je problémem mnoha jiných typů diet. 

 

Dostaňte se do formy s KetoFit

 


TIP: Blíží se plavková sezóna, nebo zimní dovolená v tropech? Odtajníme vám 20 tipů, jak zhubnout do plavek a cítit se zase fit. Dejte sbohem nevzhledným tukovým polštářkům jednou provždy.


 

Hubnoucí program vám usnadní shazování kil  

Pokud chcete zhubnout přebytečná kila s pomocí některého typu nízkosacharidové diety, nebo diety bez sacharidů, doporučujeme vám svěřit se do rukou odborníků. Existuje mnoho redukčních plánů a programů, které vás provedou dietou a poradí, jak na jednotlivé fáze diety. A k tomu všemu vám po skončení diety pomůžou vrátit se k běžnému stravování. Díky tomu bude mít vaše dieta všechny potřebné živiny a vy se také vyhnete nechvalně známému jojo efektu. 

Za přibírání na váze nemůžou sacharidy, bílkoviny, ani tuky

Informací ze světa výživy je nepřeberné množství. Každou chvíli můžete slyšet různá výživová doporučení. Jednou jsou škodlivé sacharidy, podruhé zase tuky. Pamatujte, že žádná makroživina nemůže za to, že ručička vaší váhy jde den ode dne nahoru. Co tedy způsobuje přibírání? Pravděpodobně půjde o kalorický nadbytek, který je ve většině případů způsobený velkým množstvím zkonzumovaného jídla, jeho špatnou kvalitou a zároveň nedostatkem pohybu. Na vině můžou být ale i skryté zdravotní problémy. Proto je důležité dbát na prevenci a chodit na preventivní prohlídky k vašemu lékaři.

 

Zhubněte s KetoFitem jako Péťa

 

Péťa je maminka, která jednu dobu vážila dokonce skoro 100 kilo. Potom se ale rozhodla hubnout a po několika dietách zkusila KetoFit. S programem KetoFit se jí podařilo zhubnout výrazně – posuďte sami. Zhubnout můžete i vy, je to snadné. Pusťte se do toho. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1478 hodnocení
4.3

 

Dámy, jde to snadno :)

Eva Velmi vytížená

32 let „Nejsnadnějšíhubnutí“
Teď, po týdnu užívání, jsem odhodlaná pokračovat dál. 22. den za mnou - jsem nadšená. Okolí si všímá! 3 týden - nemůžu tomu stále uvěřit - jde to lehko. Nevím co víc by jsem napsala kromě výborného doporučení a fotek jako důkaz :) *
Zuzka Kadeřnice
24 let „KetoFitdoporučuji“
KetoFit doporučuji každému, kdo to s hubnutím myslí vážně a chybí mu k motivaci lehký start. *
Kateřina maminka
34 let „Vypadám lépe než na střední“
S váhou jsem se prala od 18ti let, vyzkoušela jsem snad vše, ale bez výsledku, měla jsem 96 kg. Až díky KetoFit jsem zhubla na váhu, kterou jsem měla naposledy na střední. *
Renáta zhubla jsem já i mé kolegyně
„KetoFit doporučuji kamarádkám“
Nikdy jsem nejedla sladké, přesto jsem bojovala s nadváhou. Myslela jsem, že bude těžké shodit, ale naopak. Z pár týdnů s KetoFit jsem dosáhla svého cíle. Až jsem se děsila jak to jde rychle :) *
Veronika máma 3 dětí
36 let „Je ze mě nový člověk“
Zdraví se mi rapidně zhoršilo, musela jsem ihned jednat. Hledala jsem, jak rychle a bezpečně zhubnout. Po dlouhém vybírání jsem šla do KetoFit . A teď? Kila dole, zdraví na 1* Díky! *
Všechny příběhy
 
 
 
Koupit Ketofit


* Výsledky KetoFit redukční péče nejsou zaručeny pro každého a liší se podle individuálních dispozic. Před zahájením redukční péče doporučujeme předat odkaz www.ketofit.cz Vašemu lékaři a poradit se s ním ohledně postupu a vhodnosti.

Upozornění: Součást nízkoenergetické náhrady celodenní stravy určené pro snižování tělesné hmotnosti. Vzájemná kombinace proteinových potravin KetoFit zajišťuje veškeré základní živiny v potřebném množství na 1 den. Nevhodné pro těhotné a kojící ženy. Nepřekračujte doporučené dávkování. Dodržujte dostatečný příjem tekutin přinejmenším 1,5 litru na den. Nevhodné pro osoby do 18 let. Skladujte v suchu při teplotě 10–19 ° C. Chraňte před přímým slunečním zářením. Výrobce neručí za škody vzniklé nesprávným použitím. Dieta je plně funkční při nadváze.

Výrobce: 4FITNESS s.r.o. Příkop 843/4 60200 BRNO-STŘED, ZÁBRDOVICE IČ: 04213815 DIČ: CZ04213815

ppl visa master maestro verification
Získejte přehled o slevách a akcích

 
 
Buďte s námi každý den