Dnes: SLEVA 25 % na všechny koktejly. Zadejte kód FitHity >> VYBRAT | Sleva 25 % na další jídla ZDE

Máte dotaz? Ozvěte se.

+420 770 110 650 Po-Čt: 8:00-16:30 Pá: 8.00-15:30

Povolená zelenina, nápoje a úprava jídel v 1. fázi keto diety

Povolená zelenina, nápoje a úprava jídel v 1. fázi keto diety

První fáze hubnutí, označovaná zkratkou F1, zajišťuje v keto dietě s Ketofit největší úbytek tělesné hmotnosti, ale i centimetrů na objemu. V průběhu F1 je potřeba vynechat z jídelníčku běžná jídla a stravovat se s proteinovými jídly Ketofit. Kromě nich si však můžete každý den dopřát celkem až 500 g povolené zeleniny v syrovém stavu. Mezi jednotlivými jídly si tak můžete dopřát třeba salát nebo si k omeletě dát špenát. O které druhy zeleniny se jedná? A s čím dalším můžete již v F1 zahnat chutě?

povolená zelenina v keto dietě

Povolená zelenina v F1.

Seznam povolené zeleniny

Povolená zelenina v F1:

  • zelená okurka,
  • hlávkový salát,
  • polníček,
  • římský salát,
  • čínské zelí,
  • ředkvička,
  • ředkev,
  • kedlubna,
  • patison,
  • brokolice,
  • květák,
  • chřest,
  • zelené fazolky max 200 g/den,
  • špenát,
  • baby špenát,

 

  • kapusta,
  • růžičková kapusta,
  • hlávkové zelí bílé,
  • pórek,
  • rukola,
  • cuketa,
  • lilek,
  • řapíkatý celer,
  • celer,
  • česnek max 2 stroužky/den,
  • cibule 1/2 malé cibule/ den,
  • kysané zelí (ne ve slazeném nálevu),
  • hlíva ústřičná,
  • žampiony a ostatní čerstvé houby,
  • olivy (10 g za den).

Zeleninu si můžete dopřát v syrovém stavu, ve formě chutného a osvěžujícího salátu, ale i tepelně upravenou.

V případě tepelné úpravy můžete zvolit:

  1.  vaření,
  2. dušení,
  3. grilování,
  4. restování na menším množství tuku asi jedna lžíce, nejlépe na nepřilnavé pánvi.

 Případný tuk, který k tepelné úpravě zeleniny použijete, je potřeba odpočítat od denního povoleného množství tuku.

Věděli jste, že si můžete přidat do každodenního jídelníčku i vybrané tuky v omezeném množství?

Každý den můžete pokrmy Ketofit či povolenou zeleninu v průběhu první fáze doplnit malým množstvím vybraných tuků. Vždy použijte jen jednu ze tří možných variant na den, kterými jsou:

  • 2 lžíce oleje, jednat se může o olivový, kokosový, sezamový, dýňový či avokádový,
  • 1 lžíce másla,
  • ¼ avokáda.

Čím vším můžete při keto dietě s Ketofit dochucovat svá jídla?

Každý máme trochu jiné chutě a někomu se tak mohou zdát některé pokrmy chuťově málo výrazné pomoci si můžete následujícími dochucovadly či kořením:

  • sůl,
  • ocet lihový bez omezení,
  • ocet jablečný max 2 polévkové lžíce za den,
  • ocet vinný max 2 polévkové lžíce za den,
  • ½ citronu,
  • hořčice,
  • česnek 2 stroužky za den,
  • jedno druhové koření kmín, pepř, bobkový list, hřebíček atd.,
  • 100 ml čistého masového vývaru (z libového masa),
  • čerstvé bylinky pažitka, petrželka, oregano, majoránka, bazalka atd.,
  • čerstvý zázvor,
  • příchuťové tablety Ketofit,
  • hořké kakao čajová lžička na den,
  • skořice mletá špetka,
  • chilli špetka.

Čím si můžete osladit pokrmy či nápoje?

Nechutná vám hořká káva nebo čaj? Nevadí, jídla i nápoje si můžete při první fázi keto diety s Ketofit osladit. Stačí používat:

  • náhradní nekalorická sladidla např. stévie, sukralóza,
  • příchuťové kapsle Ketofit,
  • čekankový sirup (1 čajová lžička 2× denně).

Co při první fázi pít?

Pitný režim je v průběhu první fáze ketonové diety velmi důležitý, nejlepší variantou je samozřejmě obyčejná pitná voda, doplnit ji však mohou tyto nápoje:

  • pitná voda ochucená příchuťovými kapslemi Ketofit,
  • káva instantní max 4 šálky denně,
  • káva zrnková max 4 šálky denně,
  • mléko do kávy kravské, rostlinná mléka nízkosacharidová 2 dcl za den,
  • neslazená minerální voda max 3 dcl denně,
  • kolové nápoje s náhradními sladidly příležitostně,
  • čaj bylinkový, černý, zelený bez omezení,
  • čaj ovocný sáčkový (vyhněte se čaji ze sušeného nebo pečeného ovoce),
  • voda s citronem (½ citronu za den).

Kolik Ketofit i běžného jídla můžete v F1 sníst?

Vážíte-li do 70 kg, můžete zvolit jen 4 produkty Ketofit denně plus jedno proteinové jídlo (tvarůžky, mozzarella, šunka + zelenina), toto jídlo zařaďte do jídelníčku dopoledne.

Vážíte-li přes 100 kg a máte větší hlad, můžete jíst dokonce 6 produktů Ketofit denně + výše uvedenou zeleninu.

Nejrychleji a nejvýhodněji zhubnete s koktejly!
 

Kolik porcí jídla v F1 s Ketofit?

Počet porcí v F1 je přizpůsoben vašim fyzickým potřebám.

Cvičení v F1

Cvičení v první fázi hubnutí první 2 týdny raději nedoporučujeme, je to náročnější a mohla byste se rychle unavit, vhodnou alternativou jsou však procházky, které vám pomohou zpevnit tělo.

Pro F1 je z pohybu nejlepší chůze

Nejlepším přozeným pohybem pro F1 je chůze.

Něco navíc

Pokud vás hlavně z počátku diety trápí hlad, výjimečně je možné si dopřát až 2 bílky za den navíc. Můžete je přidat do proteinové omelety, polévky nebo do salátu. Vhodné jsou také konjakové těstoviny. Pro podporu látkové výměny a zažívání je pak vhodné do jídelníčku zařadit i psyllium

Dále je vhodné zvýšit přísun hořčíku a vitaminu C, protože v malé míře podporují vitalitu. Na pití je tak vhodná minerální voda se zvýšeným obsahem magnézia.

 

Jaká jídla můžete jíst v 2.fázi keto diety?