Pondělní SLEVA 25 % na VŠECHNY nezlevněné KOKTEJLY, KAŠE a SMOOTHIE. Zadejte kód: FITHITY >> Vybírejte ZDE <<

Máte dotaz? Ozvěte se.

+420 770 110 650 Po-Čt: 8:00-16:30 Pá: 8.00-15:30

Povolená zelenina 2. fáze keto diety

Jakou zeleninu a jídla si můžete dát v druhé fázi keto diety s Ketofit?

Druhá fáze keto diety Ketofit slouží především k upevnění vaší nižší hmotnosti při plynulém přechodu k běžné stravě či dokonce k dalšímu pozvolnému úbytku hmotnosti, ale i centimetrů. F2 není tak přísná jako F1, ale stále jsou tu pravidla, která byste měla na cestě ke štíhlejší siluetě dodržovat.

Povolená zelenina a potraviny v F2

Povolené potraviny v F2 nejsou již tak přísně omezeny.

Základ jídelníčku v druhé fázi nízkosacharidové diety tvoří jídla Ketofit, a to 3krát denně. Další 2 jídla si pak připravíte sama. Musí se jednat o jídla bílkovinová bez sacharidů.

Od prvního týdne druhé fáze keto diety zařazujete 2krát denně do svého jídelníčku masité pokrmy nebo mléčné výrobky. Nejdříve na konci třetího týdne druhé fáze můžete navíc 1krát denně i sacharidové potraviny buďto 100 g ovoce, nebo 50 g pečiva nebo 50 g přílohy.

Povolená jídla pro F2 keto diety s Ketofit

Suroviny z níže uvedeného seznamu můžete samozřejmě vzájemně kombinovat, při přípravě jednotlivých pokrmů však pamatujte na to, že jedna porce nesmí přesáhnout 600 kJ. 

  • jakákoliv zelenina a suroviny z F1,

  • dvě střední rajčata za den,

  • jedna menší zelená nebo bílá paprika za den,

  • mléčné výrobky – vše v bílé podobě – možno dochutit příchuťovou tabletou Ketofit

    • kefírové či acidofilní mléko 200 ml/den,
    • bílý jogurt (volte do 4 % obsahu tuku) 150 g/den,
    • tvaroh středně tučný 200 g/den,
    • tvrdé sýry (volte s obsahem 20–30 % tuku v sušině) 50 g/den,
    • tvarůžky 80 g/den,
    • sýr typu Cottage 150 g/den,
    • přírodní kozí sýr 70 g/den,
    • ovčí sýr přírodní 50 g/den,
    • mozzarella light 80 g/den,
  • uzené tofu 100 g,

  • tempeh 50 g,

  • maso 100 g/den váženo v syrovém stavu,

    • rybí, kuřecí, krůtí, králičí, libové hovězí

    • tuňák ve vlastní šťávě a tuňák v rostlinném oleji (olej slijte),

    • drůbeží a krůtí játra,

  • kuřecí nebo krůtí šunka min 80 % masa a bez lepku 100 g/den,

  • menší vejce natvrdo 2 ks/den,

  • sušené maso 25 g/den.

Povolené tuky v F2 keto diety s Ketofit

Každý den můžete pokrmy Ketofit či povolenou zeleninu v průběhu první i druhé fáze doplnit malým množstvím vybraných tuků. Vždy použijte jen jednu ze tří možných variant na den, kterými jsou:

  • 2 lžíce oleje, jednat se může o olivový, kokosový, sezamový, dýňový či avokádový,

  • 1 lžíce másla,

  • 1/2 avokáda.

Povolená sacharidová jídla od konce třetího týdne v F2 – 1krát denně (pouze v době oběda)

Ke konci druhé fáze hubnutí s Ketofit je již možné zařazovat do jídelníčku i sacharidová jídla, ale pouze jednou denně a v omezeném množství. Jen tak je možný přechod k běžnému stravování dle pravidel pro zdravou životosprávu, a hlavně bez jojo efektu. O které potraviny se jedná?

  • vícezrnné nebo celozrnné pečivo 50 g/den

     rohlík celozrnný,

    rohlík sójový,

    žitný chléb,

    slunečnicový chléb,

    pohanková bagetka,

    kornspitz,

    kornbageta.

  • nebo jedna z příloh (50 g/den v suchém stavu),

    těstoviny,

    rýže,

    bulgur,

    quinoa,

    kuskus.

  • nebo brambory (100 g/den).

Pozor! Je nutné se vyhýbat bílému pšeničnému pečivu!

Čím vším můžete při keto dietě s Ketofit dochucovat svá jídla?

Každý máme trochu jiné chutě a někomu se tak mohou zdát některé pokrmy chuťově málo výrazné pomoci si můžete následujícími dochucovadly či kořením:

  • sůl,
  • ocet lihový bez omezení,
  • ocet jablečný max 2 polévkové lžíce za den,
  • ocet vinný max 2 polévkové lžíce za den,
  • ½ citronu,
  • hořčice,
  • česnek 2 stroužky za den,
  • jedno druhové koření kmín, pepř, bobkový list, hřebíček atd.,
  • 100 ml čistého masového vývaru (z libového masa),
  • čerstvé bylinky pažitka, petrželka, oregano, majoránka, bazalka atd.,
  • čerstvý zázvor,
  • příchuťové tablety Ketofit,
  • hořké kakao čajová lžička na den,
  • skořice mletá špetka,
  • chilli špetka.

Čím si můžete osladit pokrmy či nápoje?

Nechutná vám hořká káva nebo čaj? Nevadí, jídla i nápoje si můžete při první fázi keto diety s Ketofit osladit. Stačí používat:

  • náhradní nekalorická sladidla např. stévie, sukralóza,
  • příchuťové kapsle Ketofit,
  • čekankový sirup (1 čajová lžička 2× denně).

Co v druhé fázi keto diety pít?

Pitný režim je v průběhu první fáze ketonové diety velmi důležitý, nejlepší variantou je samozřejmě obyčejná pitná voda, doplnit ji však mohou tyto nápoje:

  • pitná voda ochucená příchuťovými kapslemi Ketofit,
  • káva instantní max 4 šálky denně,
  • káva zrnková max 4 šálky denně,
  • mléko do kávy kravské, rostlinná mléka nízkosacharidová 2 dcl za den,
  • neslazená minerální voda max 3 dcl denně,
  • kolové nápoje s náhradními sladidly příležitostně,
  • čaj bylinkový, černý, zelený bez omezení,
  • čaj ovocný sáčkový (vyhněte se čaji ze sušeného nebo pečeného ovoce),
  • voda s citronem (½ citronu za den).

Dopřejte si ovoce jako dezert!

Stýskalo se vám po ovoci? Tak vám druhá fáze keto diety udělá jistě radost, protože jako zdravý a chutný dezert si můžete místo pečiva či přílohy dopřát každý den celkem 100 g ovoce. Vhodné jsou:

  • maliny, ostružiny, borůvky, jahody, rybíz, angrešt, josta,

  • pomeranč, grep, pomelo, mandarinky,

  • jablko, broskev, meruňky, švestky.

Striktní F2 ketonové diety s Ketofit

V případě, že chcete ještě výrazněji zhubnout můžete dodržovat i striktní druhou fázi, kdy budete jíst stále 5 jídel Ketofit denně a k tomu neomezené množství povolené zeleniny z F1.

Zásobte se na druhou fázi keto diety

Vyberte si svůj oblíbený produkt pro F1 či F2.

Doplňte si své zásoby pro F2

Nezapomínejte na pohyb!

Spolu s postupným zařazováním sacharidů zpět do vašeho jídelníčku, je potřeba věnovat pozornost pravidelnému pohybu. V F2 byste se měli věnovat sportu 2-3krát týdně. Nyní se již můžete věnovat jakémukoli sportu, ale základem je přirozený pohyb a tím je bezesporu chůze! Kromě udržení nové linie vám sport pomůže vaši postavu zpevnit, díky čemuž dosáhnete ještě hezčího vzhledu.

V druhé fázi keto diety nezapomínejte na pravidelný pohyb.

 

Která jídla můžete v 1.fázi keto diety?