Ptejte se: +420 770 110 650


Podzimní únava? Víme jak na ni

Letní dny utekly jako voda a podzim už klepe na dveře. Krásné počasí vystřídala šedá obloha. Dny se zkracují a teploty vás nutí vytáhnout podzimní kabát. Začínáte cítit, že vaše energie rapidně klesá a ranní vstávání se stává čím dál víc otravnějším. Touha po spánku dosahuje maxima a vy nejste schopni soustředit se na běžné činnosti. Co s tím? Poradíme vám, jak předejít typické podzimní únavě a zároveň objasníme, proč vzniká.

 

Únava na nás papá především během podzimu

Co si představit pod pojmem podzimní únava?

Každý člověk je jedinečný, a proto se podzimní únava může projevit různými způsoby. Nicméně, existuje několik základních projevů, jak zaručeně poznáte únavu. Kromě samotného vyčerpání a neustálé chuti spát, můžete při únavě organismu zaznamenat například bolest kloubů a svalů, nespavost, bušení srdce, malátnost, nebo špatnou termoregulaci těla. Většina z těchto symptomů po pár dnech, kdy se tělo na změnu ročního období aklimatizuje, samo zmizí. Mějte však na paměti, že neustálá únava, která neodezní ani za týden, může být varovným signálem vážnějších zdravotních problémů. V takovém případě na nic nečekejte a co nejdříve kontaktujte vašeho lékaře.

Kdo se má mít na pozoru?

Podzimní únava si nevybírá a může přepadnout doslova všechny. Postihuje muže a ženy v každém věku, nebo životním období. Chronická únava se objevuje jak u lidí s náročným zaměstnáním, tak u nezaměstnaných jedinců. Bohužel se nevyhýbá ani mladším ročníkům, u kterých v kombinaci s hormonální bouří, může způsobit až fatální následky. Proto je důležité nebrat únavu na lehkou váhu a věnovat jí dostatečnou pozornost.


TIP: Toužíte po štíhlejší postavě? Redukční plány KetoFit® vám pomůžou získat vysněnou velikosti oblečení. A to bez hladu a nudného jídelníčku.


Proč se pocit únavy objevuje hlavně na podzim?

Pokud jste si mysleli, že existuje pouze jeden důvod, který může za to, že vás na podzim nic nebaví a nejraději byste celý den proleželi ve vaší posteli, musíme vás zklamat. Bohužel, tak jako u jiných problémů, má i podzimní únava mnoho různých faktorů, které ji mohou způsobit. Jaké to jsou konkrétně? 

Snížení teploty vzduchu a začínající mrazíky

Střídání ročních období je stejně staré, jako lidstvo samo. Každé z nich má smysl, protože pomáhá přírodě fungovat tak, jak má. Je však pravdou, že člověka můžou skoky v teplotách, které jsou pro podzim typické, pořádně potrápit v podobě únavy organismu a snížené imunity. Není divu, že je podzim obdobím, kdy se v čekárnách u lékařů objevuje nejvíce pacientů.

Pozdější východ a dřívější západ slunce

Jak zaručeně poznáte, že nastal podzim? Začnete chodit do práce a z práce za tmy. Nedostatek slunečních paprsků, který je způsoben změnou času východu a západu slunce, ještě umocňuje šedivé počasí, které nepustí ani záblesk jejich svitu. Malé množství hřejivých paprsků má pak za následek zvýšenou touhu po spánku, která je pro toto období typická

Změna v jídelníčku

V létě je skladba jídel ve vašem jídelníčku daleko pestřejší. Může za to sezónnost zeleniny a ovoce, která v letních měsících dosahuje maxima. Šťavnaté melouny, sladké broskve, nebo čerstvá rajčata ze zahrádky, nejsou žádným problémem. Bohužel, na podzim a v zimě se jejich úroda snižuje. Zelenina je pak často nahrazena polotovary a ovoce zase dezerty plných cukru. 

 

Touze po spánku zamezí i dobré a lehké jídlo 


TIP: Chybí vám ovocné chutě léta? Přivolejte je zpět pomocí ovocných proteinových smoothies KetoFit®. Jsou plné vitamínů a minerálů, které podpoří vaši imunitu. 


Absence pohybových aktivit

Teplé počasí doslova láká ven, a proto i ti, kteří pravidelně nesportují, mají pohybu dostatek. Podzim s sebou přináší deště a nevlídné počasí, které nepřeje procházkám, ani venkovním sportům. Proto je ve většině případů chůze nahrazena jízdou autem a venkovní aktivity zase sezením na gauči. Nedostatek pohybu na čerstvém vzduchu pak může vyvolat nepříjemné bolesti hlavy. 

Jak se zbavit podzimní únavy? Těchto 7 tipů pomůže zmírnit psychické projevy vyčerpání

Možností, jak bojovat s podzimní únavou, je hned několik. Můžete zkusit pouze jednu z nich, ale nemusíte se bát ani jejich kombinaci. Co na únavu zabírá a jaké změny ve vašem životě přispějí k vaší pohodě? Prozradíme vám 7 jednoduchých tipů, které podpoří vaši lepší náladu a to nejen během podzimních měsíců

Přestaňte zajídat smutek

Chladné a sychravé počasí doslova vybízí zůstat doma. Častý pobyt ve vašem domově však může způsobit nedostatek sociálního kontaktu. A to může vést ke zvýšenému smutku a v horším případě až k depresím. Tyto negativní emoce mnoho lidí takzvaně zajídá oblíbenými sladkostmi. Nadměrná konzumace průmyslově zpracovaných potravin však ještě více podporuje únavu organismu. Pokud váš jídelníček obsahuje pouze cukrovinky a různé polotovary, není divu, že se cítíte bez energie. Nezdravé pamlsky zkuste nahradit vhodnějšími proteinovými tyčinkami, nebo si připravte proteinovou kaši, která vás zahřeje a zároveň skvěle zasytí.

 

Bez energie budete, i když se budete cpát nezdravým jídlem

Hlavu vzhůru, bude líp

Asi nejdůležitějším tipem, jak vyzrát na podzimní únavu je to, že by se člověk neměl utápět v negativních myšlenkách, které často s sebou podzim přináší. Jak na to? Zkuste si šedé podzimní dny nějak zpříjemnit. Třeba plánováním dovolené u moře na příští rok. Uvidíte, že při představě léta a pohody, vás chuť spát přejde raz dva. Někdy stačí pouhé uvědomění, že jde pouze o jedno z ročních období, které po pár týdnech zase pomine.

Dejte vašim dnům režim

Chaos, zmatek a stres. Dal by se popsat takto váš den? Pokud ano, je na čase dát sbohem rozlítaným dnů, které postrádají systém. Pro vaše fyzické a psychické zdraví je totiž důležité mít během dne alespoň určité záchytné body, které mu dají řád. Začněte třeba s tím, že každý den budete jíst snídani, oběd a večeři ve stejnou dobu, nebo si stanovte pevný příchod a odchod z práce. V případě, že máte povinností opravdu nad hlavu, sedněte si v neděli s diářem a vytvořte si plán na celý týden. Věřte, že pocit únavy pak nebude mít šanci.

 

Psychické projevy vyčerpání zmíníte i dobře naplánovaným dnem

Vyhledávejte pohyb

Během letních měsíců, kdy krásně hřeje slunce a teploty šplhají nahoru, není problémem dodržovat aktivní životní styl. Pravidelné procházky, vyjížďky na kole, nebo každodenní plavání na koupališti, vás zaměstnávají natolik, že únava a bolest hlavy se u vás projeví jen zřídka. S přicházejícím podzimem však přirozeně rozsah venkovních aktivit klesá a kvůli tomu se mnoho lidí přestanete hýbat. Nenechte se rozhodit nízkými teplotami. Nahraďte váš oblíbený sport jeho vnitřní variantou. Vždyť plavat, běhat, nebo jezdit na kole, můžete i ve vaší nejbližší posilovně, nebo plaveckém bazénu.

Nezapomínejte na vitamíny a minerály

Chcete se vyhnout vyčerpání organismu, nebo případným nemocem? Začněte si více připravovat odlehčené recepty u vás doma a nezapomínejte pravidelně konzumovat dostatečné množství zeleniny a ovoce. Podzim sice není sezónou lákavých plodů ovoce tak, jako léto, ale i přesto určitě najdete mnoho typů zeleniny, které můžete zakomponovat do vašeho jídelníčku. Například dýně se skvěle hodí nejen do slaných, ale také sladkých receptů.

Dobře se vyspěte

Kvalitní a dostatečný spánek je základním kamenem pro zdravé fungování organismu. Mnoho studií potvrzuje, že jeho absence má negativní vliv jak na vaši vitalitu během dne, tak například na hubnutí. Trápí vás neustálá únava doprovázená bolestí hlavy? Možná za to může vaše ponocování, nebo špatná spánková rutina. Jak zlepšit váš spánek?

  • Zkuste začít chodit spát a vstávat v pravidelný čas. 
  • Pořádně ložnici vyvětrejte.
  • Omezte modré světlo před ulehnutím.
  • Pořiďte si žaluzie, nebo závěsy, aby do místnosti nepronikalo světlo z ulice.
  • Zapněte si na vašem telefonu režim letadlo a mějte v ložnici co nejméně elektronických přístrojů.
  • Několik hodin před usnutím nepijte alkohol.
  • Upřednostňujte spíše lehčí večeře, aby trávení potravy nenarušovalo spánek.

 

Pokud jste bez energie, dobře se vyspěte

Zastavte se

Únavový syndrom a příznaky vyčerpání organismu častěji postihují ty, kteří neustále někam spěchají. Takoví lidé jsou permanentně vystaveni stresu a jejich zdraví doslova trpí. Pokud se vám to zdá být povědomé, zamyslete se nad sebou. Zkuste se na chvíli zastavit a dopřejte si trochu odpočinku. Uvědomte si, že na světě neexistuje nic důležitějšího, než vaše zdraví. A neustálý stres mu rozhodně neprospívá. Proto si každý den najděte alespoň malou chvilku pro sebe, která vám pomůže snížit projevy únavy. Můžete si číst, napustit si horkou vanu, nebo se podívat na váš oblíbený film.  

Pečujte o sebe a zaměřte se na prevenci

Podzimní únava může člověku pořádně zkomplikovat život. Nedochvilnost v práci, touha po spánku v pracovní době a celková apatie k práci, vás klidně může stát i pečlivě vybudovanou kariéru, nebo v horším případě vaše zdraví. Jak tomu předejít? Nejlepším řešením, jak nad únavou vyzrát, je pokusit se jí předcházet v rámci preventivních kroků. Co si pod tím představit? Zkuste zařadit do vašeho denního režimu některý z výše uvedených tipů ještě předtím, než se u vás objeví typické projevy vyčerpání, jako je třeba bolest hlavy a negativní myšlenky. Uvidíte, že i malé změny dokáží efektivně podpořit vaše fyzické a psychické zdraví. 

Podzimní jablečný štrúdl bez výčitek? Jedině s KetoFit®

Podzim je v kuchyni spojován s typickými chutěmi a vůněmi. Skořice a pečená jablka jsou rozhodně jedny z nich. Potěšte váš mlsný jazyk lahodným proteinovým keto koktejlem s příchutí jablečný štrúdl. Jeho vyladěná chuť vás naprosto ohromí. Díky skvělému složení, které obsahuje velmi nízký obsah sacharidů a naopak vysoký podíl bílkovin, si nejen pochutnáte, ale také zaženete hlad. Lahůdka, kterou si můžete dopřát klidně každý den a to bez špatného svědomí.

KetoFit jablečný štrúdl

 

 

 

 

 

 

459 hodnocení
4.7

 

Dámy, jde to snadno :)

Eva Velmi vytížená

32 let „Nejsnadnějšíhubnutí“
Teď, po týdnu užívání, jsem odhodlaná pokračovat dál. 22. den za mnou - jsem nadšená. Okolí si všímá! 3 týden - nemůžu tomu stále uvěřit - jde to lehko. Nevím co víc by jsem napsala kromě výborného doporučení a fotek jako důkaz :) *
Zuzka Kadeřnice
24 let „KetoFitdoporučuji“
KetoFit doporučuji každému, kdo to s hubnutím myslí vážně a chybí mu k motivaci lehký start. *
Kateřina maminka
34 let „Vypadám lépe než na střední“
S váhou jsem se prala od 18ti let, vyzkoušela jsem snad vše, ale bez výsledku, měla jsem 96 kg. Až díky KetoFit jsem zhubla na váhu, kterou jsem měla naposledy na střední. *
Renáta zhubla jsem já i mé kolegyně
„KetoFit doporučuji kamarádkám“
Nikdy jsem nejedla sladké, přesto jsem bojovala s nadváhou. Myslela jsem, že bude těžké shodit, ale naopak. Z pár týdnů s KetoFit jsem dosáhla svého cíle. Až jsem se děsila jak to jde rychle :) *
Veronika máma 3 dětí
36 let „Je ze mě nový člověk“
Zdraví se mi rapidně zhoršilo, musela jsem ihned jednat. Hledala jsem, jak rychle a bezpečně zhubnout. Po dlouhém vybírání jsem šla do KetoFit . A teď? Kila dole, zdraví na 1* Díky! *
Všechny příběhy
 
 
 
Koupit Ketofit


* Výsledky KetoFit redukční péče nejsou zaručeny pro každého a liší se podle individuálních dispozic. Před zahájením redukční péče doporučujeme předat odkaz www.ketofit.cz Vašemu lékaři a poradit se s ním ohledně postupu a vhodnosti.

Upozornění: Součást nízkoenergetické náhrady celodenní stravy určené pro snižování tělesné hmotnosti. Vzájemná kombinace proteinových potravin KetoFit zajišťuje veškeré základní živiny v potřebném množství na 1 den. Nevhodné pro těhotné a kojící ženy. Nepřekračujte doporučené dávkování. Dodržujte dostatečný příjem tekutin přinejmenším 1,5 litru na den. Nevhodné pro osoby do 18 let. Skladujte v suchu při teplotě 10–19 ° C. Chraňte před přímým slunečním zářením. Výrobce neručí za škody vzniklé nesprávným použitím. Dieta je plně funkční při nadváze.

Výrobce: 4FITNESS s.r.o. Příkop 843/4 60200 BRNO-STŘED, ZÁBRDOVICE IČ: 04213815 DIČ: CZ04213815

ppl visa master maestro verification
Získejte přehled o slevách a akcích

 
 
Buďte s námi každý den