Dnes: Nakupte VíceZaMéně > množstevní slevy až 30 % u většiny produktů >> Vybírejte ZDE

Jak na hubnutí chůzí? 

Už jste vyzkoušeli snad všechny druhy aktivit. Od plavání, přes jógu, až po spinning, ale u ničeho jste nevydrželi a navíc jste neviděli žádný posun na vaší váze? Vyzkoušejte pravidelnou chůzi. Přirozený pohyb, který vám pomůže získat štíhlejší postavu a to bez speciálního vybavení. Ale pozor, není chůze jako chůze. Abyste skutečně zhubli, je nutné dodržovat pár základních pravidel. Odhalíme vám, jak zhubnout chůzí a dosáhnout překvapivých výsledků na vaší postavě.


Jak zhubnout chůzíChůze na hubnutí má svá pravidla.

Začínáte s pravidelnou chůzí? Pořiďte si kvalitní sportovní boty

Velkou výhodou chůze je fakt, že se jedná o pohyb, který nevyžaduje žádné speciální vybavení. Jediné, do čeho skutečně doporučujeme investovat, jsou kvalitní boty. Pomocí správně zvolené obuvi předejdete nejen nepříjemným otlakům, ale také bolesti celého pohybového aparátu. Nevíte, jaké boty si pořídit? Zajděte si do obchodu s běžeckou obuví, kde vám udělají diagnostiku došlapu a doporučí vhodnou obuv i na rychlou chůzi. Uvidíte, že se správnou obuví vám půjde chůze daleko líp a díky tomu vás bude i bavit.

Jak často chodit při hubnutí?

Pokud si myslíte, že stačí vyjít 1krát týdně na hodinovou procházku a za měsíc zhubnete 5 kg, nejspíš vás zklameme. Je pravda, že každý pohyb se počítá a je pro tělo prospěšný, ale pro hubnutí chůzí, stejně jako například u formování postavy při silovém tréninku, je důležitá pravidelnost. Jak často se vydat na procházku, abyste skutečně zaznamenali nižší číslo na vaší váze? Ideálně je začít zhruba na 30 až 60 minutách svižné chůze a to minimálně 3krát týdně. 


K hubnutí pomáhá svižná chůzePro hubnutí chůzí je zásadní pravidelnost.

TIP: Honí vás často mlsná? Proteinové tyčinky Ketofit perfektně uspokojí vaše chuťové buňky a navíc báječně zasytí. Obsahují bohatý podíl kvalitních bílkovin a jen zanedbatelné množství sacharidů. Ideální svačinka do práce, nebo na cesty.

Tempo chůze musí být rychlejší

Když se řekne chůze, tak si mnoho lidí představí pomalou procházku po městě. Takový typ chůze sice také určitou mírou přispívá vašemu zdraví, ale abyste díky ní zhubli museli byste se procházet celý den. Abyste efektivně spalovali kalorie, musí být vaše tepová frekvence o něco vyšší, než klidová. Ideální je držet se v aerobním páse. Jak ho poznat? Vodítkem může být fakt, že se při chůzi lehce zadýcháváte, ale můžete stále bez problému komunikovat. Ideální tempo rychlochůze je 4 až 6 kilometrů za hodinu. Nicméně tempo bude u každého jiné, protože ho ovlivňuje mnoho faktorů, jako je vaše váha, výška, nebo kondice. Nebaví vás obyčejná chůze? Existuje spousta cvičení a dalších aktivit, ve kterých hraje chůze hlavní roli. Je jen na vás, jakou si vyberete. Které to jsou?

  • nordic walking,

  • H. E. A. T., 

  • turistika v horách, 

  • chůze na páse s různými sklony a střídáním tempa,

  • chůze do kopce,

  • chůze do schodů.

Jak správně chodit aneb rychlá chůze bez bolesti

Jak už jsme zmínili výše, chůze je pro tělo přirozená. Jenže i na první pohled zdravá chůze může způsobovat bolest. A to především, pokud máte špatnou techniku chůze. Jak ji vylepšit? Při rychlé chůzi byste měli být lehce předklonění. Neměli byste se však hrbit, nebo předsouvat hlavu. Během chůze se snažte zapojit všechny svaly na nohou. U došlapu je důležité rovnoměrně přenášet váhu z paty na špičku. Nebojte se zapojit i horní část těla. Vaše ruce pokrčte v loktech do pravého úhlu a při chůzi jimi pohybuje dopředu a dozadu. Pokud si nevíte rady, jak správně chodit, nebo vás trápí pravidelné bolesti pohybového aparátu, zkuste oslovit fyzioterapeuta. 

Chybí vám motivace? Vsaďte na chytré hodinky, nebo sportovní aplikace

Nejste si jistí kolik denně uděláte kroků a nechce se vám utrácet za sportovního trenéra? Pořiďte si krokoměr, chytré hodinky, nebo si nainstalujte některou ze sportovních aplikací. Díky nim budete přesně vědět kolik jste udělali kroků a ušli kilometrů každý den. Velká většina zařízení vám také vypočítá, kolik kalorií jste vaší aktivitou spálili. Sportovní aplikace a chytré hodinky umí zaznamenávat vaše výsledky a některé vám dokážou sestavit dokonce i trénink na míru. Navíc pomocí motivačních oznámení vás nakopnou k lepšímu výkonu.


Nechte si při hubnutí chuzi pomociSportovní aplikace vás mohou vhodně motivovat.

TIP: Strávíte celou pracovní dobu u počítače? Dlouhé sezení může mít výrazný dopad na vaši váhu. Jak nepřibrat při sedavém zaměstnání? Poradíme vám 13 jednoduchých tipů.

Trénink pravidelně obměňujte

Při sestavování vašeho plánu na hubnutí nezapomínejte na to, že vaše tréninky by neměly být stejné. Pokud totiž budete opakovat stále stejné tréninky dokola, tak nejen, že vás rychlá chůze přestane bavit, ale především neuvidíte ani žádné nové výsledky. Tělo má totiž skvělou funkci adaptace. Abyste díky chůzi dosáhli všech vašich fitness cílů, musíte vaše tréninky měnit a postupně zvyšovat zátěž. Jak na to?

  • Střídejte a prodlužuje trvání pohybu. Jednou choďte 60 min, jednou zase 30 minut. 

  • Střídejte a prodlužujte i délku tratí. Například 2krát týdně ujděte 3 km a 2krát 5 km.

  • Kombinujte typy terénů. Přes týden choďte po rovince a o víkendu se vrhěte na kopce.

  • Postupně zvyšujte denní počet kroků. Nejdřív v desítkách, stovkách a pak klidně i v tisících.

  • Navyšujte i počet tréninkových dní. Místo 3 dní, vyjděte 5 dní v týdnu.

  • Nesetrvávejte ve stejném tempu. Během chůze střídejte úseky s rychlejším a nižším tempem. 

  • Střídejte i typy chůze. Dva dny se věnujte rychlé chůzi v blízkosti vašeho domu, další den nordic walkingu v lese a poslední den věnujte dlouhé túře v horách.

Chcete zhubnout chůzí? Bez kalorického deficitu to nepůjde

Každý týden splníte váš přesně vyměřený počet kroků na hubnutí, ale vaše váha se stále nehýbe? Zamyslete se nad vaším celkovým kalorickým příjmem a výdejem. Základem shazování přebytečných kilogramů je totiž kalorický deficit, kterého docílíte tak, že váš energetický výdej bude větší než energetický příjem. Rychlou chůzí sice spalujete kalorie, ale pokud se během dne přejídáte velkým množstvím jídla, pak není divu, že nehubnete.



Hubněte s kalorickým deficitem a chůzíDopřejte si, co máte ráda a držte se v kalorickém deficitu.

Podpořte své hubnutí

Nezapomínejte ani na správný jídelníček 

Správně sestavený vyvážený jídelníček dodá vašemu organismu široké spektrum prospěšných látek, které zajistí jeho normální fungování. Díky němu budete mít dostatek energie na vaše tréninky v podobě pravidelné chůze. Ve vyváženém jídelníčku rozhodně nesmí chybět čerstvá zelenina, ovoce a také kvalitní potraviny. Při jeho sestavování myslete také na správný poměr bílkovin, sacharidů a tuků. Ten se bude u každého lišit. Proto nikdy nekopírujte jídelníčky někoho jiného a sestavte si svůj vlastní, který bude odpovídat vašemu životnímu stylu a také vašim cílům.


Vyvážený jídelníček je základHubnutí chuzí bez kalorického deficitu nefunguje.

Regenerace je stejně důležitá, jako samotný trénink

Všeho s mírou platí i pro spalování tuků při rychlé chůzi. Ano, je skvělé, že jste začali pravidelně trénovat, nicméně stejně podstatné, jako je splněný trénink, jsou i dny odpočinku. Vaše svaly nemusí být neustále v zápřahu. Nechte jim dostatek času pro regeneraci. V opačném případě vás může potkat přetrénování, které vám může vaši cestu za štíhlejší postavou výrazně narušit. Bude vám chybět energie a v horším případě si můžete způsobit úraz. Co podpoří a urychlí regeneraci vašich svalů?

  • Zajděte si na sportovní masáž dolních končetin, nebo celého těla.

  • Pravidelně navštěvujte saunu.

  • Vyzkoušejte otužování, například ve formě ranní ledové sprchy.

  • Pořiďte si pěnový masážní válec, který vám pomůže s uvolněním svalů.

  • Nezapomínejte na správný pitný režim.

  • Dopřejte si dostatečný a kvalitní spánek.

  • Při vyšší fyzické aktivitě můžete zařadit do vašeho jídelníčku kvalitní doplňky stravy pro lepší regeneraci svalů, jako je proteinový prášek, nebo hořčík proti křečím.

Chůzí ke štíhlosti a pevnému zdraví

Chůze je pro zdravého člověka přirozená, a proto jde o ideální formu pohybu, která se hodí i pro lidi s nadváhou, nebo pro ty, kteří mají horší fyzickou kondici. Pravidelné zařazení rychlé chůze do vašeho života vám pomůže s hubnutím a formováním vaší postavy. Ale to není všechno. Pravidelné procházky v rychlejším tempu mají totiž mnoho dalších benefitů. Chůze má například také pozitivní vliv na vaši náladu, posiluje svaly, přispívá k normální funkci kardiovaskulárního systému, působí jako prevence osteoporózy a podporuje imunitu. Pamatujte však že to, za jak dlouho se projeví hubnutí pomocí chůze, je velmi individuální a záleží na mnoha okolnostech. Kromě pravidelného tréninku v podobě chůze nezapomínejte při hubnutí ani na další sportovní aktivity, dostatečný přirozený pohyb a na správně sestavený jídelníček.

Shrnutí: Chůze je pro člověka tím nejpřirozenějším a nejzdravějším pohybem. Je tak skvělým nástrojem pro podporu vašeho hubnutí. Musí být však pravidelná, dostatečně dlouhá a ve správném tempu. Abyste s chůzí dosáhla při hubnutí zřetelných výsledků, je potřeba dodržovat i kalorický deficit.

 

Autor článku: Bc. Veronika Ivanová
Redakce Ketofit

Na hubnutí nebudete sami!

Přidejte se k nám, vzájemně se podporujeme, sdílíme recepty, výsledky a zkušenosti. Hubnutí je hned snadnější.

Přidat se do skupiny

Podpora / recepty / příběhy
Zeptejte se reálných uživatelek, jak jsou spokojené s KetoFit, jak se jim daří hubnout, kolik kilo zhubly.

Ketofit v médiích

Přesvědčete se o účinnosti našich produktů.

Hýčkejte se těmi nejlepšími jídly

Pravá česká chuť

Speciálně pro ženy

Extra účinek při hubnutí

Zlepšují pleť, vlasy a nehty

Proč hubnout s kvalitnejším KetoFit?