Ptejte se: +420 770 110 650


Sacharidová chřipka — příznaky a jak se jí zbavit

Sacharidy jsou zásadním zdrojem energie a proto jsou do jisté míry návykové. Jejich výraznější omezení během nízkosacharidové diety proto vede ke vzniku tzv. sacharidové chřipky. Na co se během ní připravit a jak na ni co nejefektivněji vyzrát? Vše podstatné jsme shrnuli do našeho článku. 


Sacharidová chřipka

Jak spolu souvisí ketonová dieta a sacharidová chřipka? 

Skvělý způsob, jak velmi rychle zhubnout přebytečná kila představuje proteinová keto dieta, která v současné době patří mezi nejpopulárnější diety na světěJe založena na principu výrazného snížení příjmu sacharidů (průměrně pod 30 g denně) při současném navýšení příjmu bílkovin v jídelníčku.

Postupně tedy dojde k vyčerpání zásob sacharidů, přičemž jako primární zdroj energie se začnou využívat tuky. Tím se nastartuje kýžené hubnutí, které s sebou u některých lidí přináší také doprovodný jev ve formě sacharidové chřipky.

Co všechno si pod tímto pojmem vlastně představit a jak k němu dochází? Čtěte dále a dozvíte se všechny podrobnosti.

Proč keto chřipka vlastně vzniká? Viníkem je ketóza

Pojďme se tedy na celou problematiku podívat podrobněji. Stav, kdy tělo jako primární zdroj energie začne využívat tuky ve formě ketonů, se nazývá ketóza. Pro hubnutí je velmi výhodná, protože během ní nedochází k nežádoucímu ukládání tukových zásob do tukových buněk, a rovněž jsou jako zdroj energie částečně využívány i tukové zásoby.

Svou roli v tomto procesu hraje také hormon inzulin, který se ve slinivce tvoří podle toho, kolik sacharidů sníte. Inzulin má starosti „dopravu“ glukózy (krevního cukru) do všech tkání a orgánů. Pokud najednou cukr chybí, dostaví se tzv. abstinenční projevy v podobě „cukrové chřipky“. 

Den, týden nebo měsíc?
Jak dlouho trvá sacharidová chřipka? 

Doba trvání sacharidové chřipky je velmi individuální. Platí u ní obvykle pravidlo, že čím je omezení sacharidů výraznější, s tím větší razancí udeří. První projevy se objevují již během prvního týdne keto stravování a mohou odeznít velmi brzy nebo trvat také 2 týdny. 

Pokud to však s ketonovou dietou myslíte vážně, nezbývá nic jiného, než zatnout zuby a vydržet. Odměnou vám bude efektivní spalování tuků a viditelné výsledky již za velmi krátkou dobu. 

 

Jak dlouho trvá keto chripka

 

Proč někdo sacharidovou chřipkou trpí a další ne?

Už jste ketodietu zkoušela a bylo vám mizerně, zatímco vaše kamarádka téměř ani nevěděla, že něco jako cukrová chřipka existuje a během diety nezažila žádné nežádoucí stavy? 

Ano skutečně to tak může být. Stejně jako dobu trvání i samotný průběh sacharidové chřipky ovlivňuje mnoho faktorů. Mezi nejvýznamnější patří:

  • předchozí stravování,
  • genetika,
  • stres a jeho prožívání,
  • psychické rozpoložení
  • ztráta minerálů
  • míra dehydratace aj.

Příznaky sacharidové chřipky — na co se připravit?

Prvních několik dní může být náročných, speciálně pak u těch, kteří byli zvyklí na velké množství sacharidů v jídelníčku. Nebojte se však ničeho — sacharidová chřipka vždycky po čase odezní a vy se budete nakonec cítit ještě lépe než před přechodem na keto stravování. 

Než se tělo srovná s touto změnou, můžete se setkat s jedním z těchto projevů:

- slabost,
- únava,
- malátnost,
- bolest břicha a hlavy,
- nevolnost,
- špatný psychický stav, 
- nespavost,
- brnění,
- chutě na sladké či tzv. vlčí hlad,
- žízeň,
- zápach z úst.

Nenechte sacharidovou chřipku propuknout! Vyzkoušejte naše tipy

Jak se zbavit sacharidové chřipky? Věřte, že mnohem lepší je jí předcházet! Připravili jsme pro vás několik zaručených tipů, které pomohou snížit pravděpodobnost vzniku nízkosacharidové chřipky nebo maximálně zmírnit její průběh. 

1. Dodržujte pitný režim

V průběhu všech low carb diet, včetně proteinové diety, dochází k výraznějšímu vylučování vody z organismu. Dostatečná hydratace je proto naprosto klíčová. Po každém proteinovém jídle byste proto měli vypít 200—300 ml vody. Pozor na to, že pít je nutné i přesto, že nepociťujete žízeň. Díky adekvátnímu pitnému režimu předejdete slabostem a bolesti hlavy.

2. Zaměřte se kvalitní nízkosacharidový jídelníček a detoxikaci

Kvalitní proteinové jídlo je základ. Abyste se dostali do ketózy, je potřeba konzumovat jídla bohatá na bílkoviny. Můžete jít standardní cestou, a zahrnout do nízkosacharidového jídelníčku ve větší míře maso, vejce, mléčné výrobky, ryby, mořské plody a ořechy. To však vyžaduje určité znalosti, plánování a také čas na přípravu zdravých pokrmů, který se v dnešní době dostává málokomu. 

 

Sacharidová keto chřipka, jak ji předcházet.

Pokud byste rádi pohodlnější variantu, je nasnadě vyzkoušet kompletní redukční keto plán, který zahrnuje hotová proteinová jídla. Tím si zajistíte vyvážený přísun bílkovin a tuků, ale také všech potřebných vitamínů a minerálů. Důkazem místo slibů může být třeba vynikající proteinový keto chleba, proteinové polévky nebo proteinové kaše, které si můžete připravit v mnoha variantách podle svých chuťových preferencí. 

Keto chřipka, vhodná jídla.Proteinové palačinky s džemem plným vitamínů.

 

Chcete-li proce hubnutí ještě více nastartovat, je vhodné před započetím diety detoxikovat organismus prostřednictvím Detoxikační kúry Keto Care, která tělo zbaví škodlivých látek a metabolitů a lépe ho připraví na bezsacharidovou dietu

3. Nepřehánějte to s cvičením 

Při ketodietě je vhodné omezit i sportovní aktivitu. Obzvlášť, pokud se věnujete náročnějším sportům jako jsou cyklistické závody, kruhový trénink, běh či silové sporty V případě, že máte dostatek energie, dopřejte si procházku na čerstvém vzduchu nebo jógu, které naopak mohou zmírnit projevy sacharidové chřipky. 

4. Najděte si čas na odpočinek

S předchozím bodem se pojí čas na odpočinek, který je během ketodiety klíčový. Tělo potřebujte šetřit energii a být co nejvíce v klidu. Dopřejte si proto čas pro sebe. Pojměte keto dietu jako celkovou změnu životního stylu a na chvilku se zastavte. Pusťte si film, který jste dlouho odkládali, začtěte se do nové detektivky, začněte s meditací nebo si poslechněte v klidu oblíbenou hudbu. To zní celkem lákavě, co říkáte? 

Důležitý odpočinek u sacharidové keto chřipky

5. Kvalitní spánek je základ

Nedostatek spánku a jeho špatná kvalita je hlavní příčinou vyplavování kortizolu, který je ne nadarmo označován jako tzv. stresový hormon. Během keto diety je jeho zvýšená produkce opravdu velmi nežádoucí, protože i tak je organismus vystaven stresu ze změny stravovacích návyků. Pro zmírnění příznaků sacharidové chřipky je proto zásadní se dobře vyspat. Pomoci vám může aromaterapie, pravidelný režim, ložní vybavení z příjemných materiálů nebo také bylinkový čaj

6. Nezapomínejte na vitamíny a minerály

Zásadní je také doplňování vitamínů a minerálů. Při ketóze dochází k odvodňování organismu, které s sebou nese zvýšené ztráty důležitých minerálů jako je sodík, draslík a hořčík

Právě nedostatek těchto minerálů vede ke svalovým křečím, bolestem hlavy, zvýšené nervozitě či právě problémům se spánkem. Naše proteinová jídla proto obsahují všechny potřebné vitamíny a minerály, aby případný průběh sacharidové chřipky co nejvíce zmírnily. Vyzkoušejte třeba proteinové ovocné smoothie.



Smoothie proti sacharidové chřipce

Zkušenosti s keto dietou a sacharidovou chřipkou

I přes všechna možná počáteční úskalí přináší keto dieta mnoho výhod. Vyprávět by o nich mohla řada žen, kterým pomohla k vysněné postavě. A to rozhodně stojí za překonání nepohodlí a sebezapření, co myslíte?

A protože víme, že sdílené trápení je poloviční, můžete o svých zkušenostech s ketodietou i sacharidovou chřipkou diskutovat v naší facebookové skupině nebo se klidně obrátit na našehi výživovou poradkyni, která je vám dennodenně k dispozici. 

 Zkušenosti se sacharidovou chřipkou

Fandíme vám a držíme palce, aby mělo vaše hubnutí a případná sacharidová chřipka co nejhladší průběh. 

 

 Vyzkoušejte jídla s vitamíny pro boj s keto chřipkou
E-shop s keto jídly

 

 

47 hodnocení
5

 

Dámy, jde to snadno :)

Eva Velmi vytížená

32 let „Nejsnadnějšíhubnutí“
Teď, po týdnu užívání, jsem odhodlaná pokračovat dál. 22. den za mnou - jsem nadšená. Okolí si všímá! 3 týden - nemůžu tomu stále uvěřit - jde to lehko. Nevím co víc by jsem napsala kromě výborného doporučení a fotek jako důkaz :) *
Zuzka Kadeřnice
24 let „KetoFitdoporučuji“
KetoFit doporučuji každému, kdo to s hubnutím myslí vážně a chybí mu k motivaci lehký start. *
Kateřina maminka
34 let „Vypadám lépe než na střední“
S váhou jsem se prala od 18ti let, vyzkoušela jsem snad vše, ale bez výsledku, měla jsem 96 kg. Až díky KetoFit jsem zhubla na váhu, kterou jsem měla naposledy na střední. *
Renáta zhubla jsem já i mé kolegyně
„KetoFit doporučuji kamarádkám“
Nikdy jsem nejedla sladké, přesto jsem bojovala s nadváhou. Myslela jsem, že bude těžké shodit, ale naopak. Z pár týdnů s KetoFit jsem dosáhla svého cíle. Až jsem se děsila jak to jde rychle :) *
Veronika máma 3 dětí
36 let „Je ze mě nový člověk“
Zdraví se mi rapidně zhoršilo, musela jsem ihned jednat. Hledala jsem, jak rychle a bezpečně zhubnout. Po dlouhém vybírání jsem šla do KetoFit . A teď? Kila dole, zdraví na 1* Díky! *
Všechny příběhy
 
 
 
Koupit Ketofit


* Výsledky KetoFit redukční péče nejsou zaručeny pro každého a liší se podle individuálních dispozic. Před zahájením redukční péče doporučujeme předat odkaz www.ketofit.cz Vašemu lékaři a poradit se s ním ohledně postupu a vhodnosti.

Upozornění: Součást nízkoenergetické náhrady celodenní stravy určené pro snižování tělesné hmotnosti. Vzájemná kombinace proteinových potravin KetoFit zajišťuje veškeré základní živiny v potřebném množství na 1 den. Nevhodné pro těhotné a kojící ženy. Nepřekračujte doporučené dávkování. Dodržujte dostatečný příjem tekutin přinejmenším 1,5 litru na den. Nevhodné pro osoby do 18 let. Skladujte v suchu při teplotě 10–19 ° C. Chraňte před přímým slunečním zářením. Výrobce neručí za škody vzniklé nesprávným použitím. Dieta je plně funkční při nadváze.

Výrobce: 4FITNESS s.r.o. Příkop 843/4 60200 BRNO-STŘED, ZÁBRDOVICE IČ: 04213815 DIČ: CZ04213815

ppl visa master maestro verification
Získejte přehled o slevách a akcích

 
 
Buďte s námi každý den