Horké SLEVY až 45 % na většinu jídel pro letní hubnutí. Do půlnoci >> Vybírejte ZDE

Máte dotaz? Ozvěte se.

+420 770 110 650 Po-Čt: 8:00-16:30 Pá: 8.00-15:30

Proč nejsem v ketóze? Známe důvody

Rozhodli jste se bojovat s nadváhou, vybrali si keto dietu, ale ani po pár týdnech hubnutí nevidíte výsledky? Pak možná děláte nějakou drobnou chybu.

Konečně přišel ten den, kdy jste se rozhodli, že s vaší nadváhou něco uděláte. Dlouho jste vybírali vhodnou dietu a podle pozitivních recenzí jste si pro vaše hubnutí vybrali keto dietu. Jenže ani po pár týdnech držení diety nevidíte žádné výsledky. Proč nehubnete? Nejspíš děláte nějakou drobnou chybu a kvůli tomu stále nejste v ketóze. Nenechte se demotivovat prvním neúspěchem. Odhalíme vám 7 důvodů, které můžou nástup ketózy překazit a tím zpomalit vaše hubnutí.

1. Jíte nepovolené potraviny

Hlavním pravidlem keto diety je omezení sacharidů ve vašem jídelníčku. Jejich doporučené denní množství je individuální a záleží na vámi vybraném typy keto diety a také konkrétním redukčním plánu. Právě snížením cukrů v jídelníčku může dojít k nastartování ketózy a následně k samotnému hubnutí. Proto se opravdu zamyslete, jestli ve vašem jídelníčku nejsou potraviny, které se možná tváří jako bezsacharidové, ale ve skutečnosti jsou plné cukru. Jde například o některé müsli tyčinky a další fit potraviny. Jak zjistit počet sacharidů na porci? U balených potravin je to jednoduché. Stačí se podívat přímo na obal výrobku. Výživové hodnoty volně prodejných a vážených potravin najdete bez problému na internetu.

Nepovolené potraviny

Nepovolené potraviny zamezí nástupu ketózy

TIP: Co je to keto dieta a jaké jsou její výhody? Ukážeme vám, jak keto dieta funguje a proč je tak populární mezi českými ženami.

2. Zanedbáváte váš pitný režim

Jak dostat tělo do ketózy? Zaměřte se na váš pitný režim. Ano, i taková věc, jako je pravidelná hydratace vašeho organismu, vám může překazit vaši cestu za štíhlejším já. Dostatečný pitný režim je důležitý pro každého člověka, protože voda se podílí na mnoha činnostech, které přispívají ke správnému fungování organismu. Při keto dietě byste ale měli pít vodu ještě o něco více než normálně. Je to z toho důvodu, že proteinový jídelníček pro nastartování ketózy obsahuje více bílkovin a pro jejich správné vstřebávání je dostatečné množství vody v organismu zásadní. Všeobecně se doporučuje u proteinových diet pít kolem 3 litrů čisté vody denně. Co dalšího se může objevit ve vašem pitném režimu, když držíte keto dietu?

  • voda s citrusy a bylinkami,

  • voda se zeleninou, jako je třeba okurka,

  • domácí limonáda, kterou připravíte z povoleného ovoce a low carb sirupu, případně pomocí sladících příchutí KetoFit®,

  • šálek černé kávy a bylinkový čaj bez cukru a mléka,

  • sklenice minerální vody.

Ve vašem pitném režimu se naopak vyhněte alkoholickým nápojům a také všem slazeným nápojům v podobě limonád, kávových specialit, průmyslově vyráběných džusů, energy nápojů a dalším. Ty do keto diety vůbec nepatří a už jedna sklenička může průběh diety zkomplikovat a ketózu úplně zastavit.

Pitný režim

Pitný režim je pro redukční diety stěžejní

3. Nedodržujete váš redukční plán

Redukční plány jsou skvělým pomocníkem, jak začít hubnout s keto dietou. Až si vyberete ten pravý pro vás, začněte ho poctivě dodržovat a to bez kompromisů. Ketóza u vás nikdy nenastane, pokud budete keto dietu dodržovat jen pár dní v týdnu a zbytek se budete přejídat. Je nám jasné, že nikdo není dokonalý a občas v dietě zhřeší i ten nejpoctivější. Rozhodně se to však nesmí stávat každý den a ve velké míře. Opravdu chcete shodit přebytečná kila? Musíte se naučit kontrolovat svoje chutě a skutečně dodržovat pravidla keto diety. Nižší úbytek váhy při ketóze totiž může být způsobený právě nedodržováním redukčního plánu. Vyhněte se také častému střídání různých typů dietních plánů. Pokud vám redukční plán nevyhovuje, poraďte se s výživovou poradkyní vámi vybrané keto diety.

Dietní plán

Dodržujte váš dietní plán

4. Stres je vaším každodenním parťákem

Jste od rána do večera v jednom kole a máte neustálý pocit, že váš život nezvládáte? Stres je zabijákem nejen vaší dobré nálady, ale také štíhlé postavy. I přesto, že se vám daří dodržovat keto dietu, rychlost hubnutí v ketóze může být pomalejší, nebo dokonce žádné, pokud se budete neustále stresovat. Chronický stres totiž úzce souvisí s vyplavováním hormonu kortizolu. Jeho nadmíra v organismu způsobuje větší chutě a tělo má tendenci přijaté kalorie více ukládat do tukových zásob. Vyšší hladina kortizolu v těle ale také způsobuje nemalé zdravotní problémy. A to jak fyzické, tak psychické. Proto byste se měli umět každý den zastavit a dopřát si alespoň pár desítek minut odpočinku.

stres zabijak stihle linie

 Stres hubnutí výrazně komplikuje

TIP: Chybí vám motivace při hubnutí? Nechte se inspirovat low carb proměnami lidí, kteří úspěšně změnili svoji postavu s keto dietou.

5. Spánek je pro vás ztráta času

Možná velmi obyčejná, ale zásadní věc, jak se rychle dostat do ketózy, je kvalitní a dostatečný spánek. Ponocování totiž může způsobit rozkolísání hladiny hormonů leptinu a ghrelinu. V praxi to znamená, že po krátkém spánku budete nejen unavení, ale také hladoví. Rozhodně tedy spánek neberte na lehkou váhu. Podpořit vaše low carb hubnutí můžete tak, že si denně dopřejete kolem 8 hodin spánku. Kromě délky, se ale také zaměřte na kvalitu vašeho spánku. Vytvořte si spánkovou rutinu. Jak na ni?

  • večer choďte spát a ráno vstávejte ve stejný čas,

  • před spaním omezte modré světlo a digitální šum,

  • ložnici před ulehnutím pořádně vyvětrejte,

  • vaše ložnice by měla být správně zatemněná, aby vás ze spaní nerušilo světlo z lamp,

  • pokud jste zvyklí, že na nočním stolku máte mobilní telefon, přepněte ho na noc do letového režimu,

  • v ložnici mějte chladněji, ideálně kolem 18 °C

  • zbytečně se na noc nepřejídejte a nepijte alkohol,

  • večerní tréninky by neměly být náročné a končit maximálně 1,5 hodiny před ulehnutím.

Co jíst před spaním

Spánek je pro tělo i hubnutí velmi důležitý

6. Přestali jste se hýbat

Poctivě jste si nastudovali, co je to keto dieta. Dočetli jste se, že při jejím držení není nutné strávit hodiny v posilovně, abyste dosáhli štíhlé postavy. To je sice pravda, ale přirozený pohyb by měl být i nadále pravidelnou součástí vašeho dne. Pokud za den uděláte sotva pár kroků, není se čemu divit, že ketóza u vás ještě nenastala. Pohyb totiž ovlivňuje vaše trávení a také to, za jak dlouho se projeví hubnutí na vaší postavě. Odborníci se shodují, že přirozený pohyb není důležitý jen při boji s nadváhou, ale také je naprosto nezbytný pro celkové fyzické a psychické zdraví. Při držení keto diety a pro nastartování ketózy vybírejte pouze aktivity a cvičení s nižší až střední intenzitou, které nepřekročí 60 až 70 % maxima vaší tepové frekvence. Které aktivity můžete zařadit do vašeho dne?

  • procházky ve vašem okolí,

  • nenáročnou turistiku,

  • jógu,

  • pilates,

  • plavání,

  • jízdu na kole,

  • kalanetiku,

  • tanec,

  • kolektivní sporty.

Pohyb a ketóza

 Přirozený pohyb je ketózu důležitý

7. Máte skryté zdravotní problémy

Důvodem, proč u vás ketóza ještě nenastala a vaše váha se nechce pohnout, můžou být zdravotní problémy, o kterých možná ani nevíte. Proto je vhodné zaměřit se na onemocnění ve vaší rodině. Bohužel, kvůli genetickým predispozicím můžete mít zvýšenou šanci, že se rodinná nemoc objeví i u vás. Pamatujte, že tělo se s věkem výrazně mění. A to nejen po vnější fyzické stránce, ale také v rámci celkového fungování organismu. Kvůli tomu je důležité dbát na prevenci. Zdraví máte jen jedno, a proto byste měli o něho pečovat. Základem prevence jsou samozřejmě pravidelné preventivní prohlídky u vašeho lékaře. Díky nim budete mít jistotu, že je pro vás ketóza zdravá a pomůže vám získat postavu vašich snů.

TIP: Při hubnutí si nemusíte zakazovat vaše oblíbená jídla. S KetoFit® si klidně můžete pochutnat na křupavé italské pizze, nebo mexických tortillách. A to bez žádných výčitek a narušení průběhu keto diety.

Recepty na smoothie

Vhodné produkty pro keto dietu

 

Vyzkoušete jeden z našich balíčků!