Vážení zákazníci, 30.9. je prodejna Brno z technických důvodů uzavřena. 29.9. je zkrácena otevírací doba do 15:30. Děkujeme za pochopení.

Jak každodenní zvyky ovlivňují hubnutí?

Nejen strava a pohyb má přímý vliv na naše snahu v hubnutí. To jak se nám daří hubnout mohou různě ovlivňovat i každodenní zvyky, které byste si s hubnutím možná ani nespojili. Jaké zvyky to jsou a jak ovlivňují hubnutí vám nastíníme v tomto článku.

Každodenní zvyky ovlivňují hubnutí

Káva

Spotřeba kávy neustále roste a je velice pravděpodobné že alespoň příležitostně si kávu dá každý kdo se snaží zhubnout. Jaký vliv však má káva nebo přesněji řečeno kofein na hubnutí? Ve zkratce řečeno pozitivní. Kofein hubnutí nijak neškodí a naopak je podporuje, studie ukazují, že díky kofeinu dokážete zrychlit svůj klidový metabolismus o 3 % až 11 %, což má za následek rychlejší spalování tuků.

Pokud si rádi dopřejete výběrovou kávu, nemusíte rozhodně během hubnutí tento svůj zvyk nijak omezovat. Naopak se hodí si čas od času trochu kofeinu dopřát. Věděli jste, že kofein je kromě kávy obsažený i v čaji? Dříve se kofein a tein v odborné literatuře důsledně oddělovali s tím, že se jedná o dvě látky s podobnými účinky, ale v posledních letech se přišlo na to, že látkou společnou pro čaj i kávu je právě kofein. Je tak ve výsledku jedno jestli si zajdete pro dobrý černý čaj (třeba se slevou na Oxalis) nebo do své oblíbené lokální pražírny.

Jednu dobu byla velice populární i zelená káva, které se přisuzovali až magické účinky v hubnutí. Ve výsledku se však jedná pouze o výtažek z nepražených kávových zrn, který sice zefektivňuje hubnutí, ale ne o moc více, než klasická pražená káva.

Ovoce přispívá k hubnutí


Pro milovníky kávy může být také velmi zajímavý produkt na hubnutí a to speciální koktejl Espresso. Díky vyladěnému složení dokáže zajistit velmi rychlý úbytek váhy.

Kouření

Pro někoho bude možná překvapivé, že i kouření podporuje spalování tuků a celkové hubnutí. Na rozdíl od konzumace kávy však rozhodně nelze kouření doporučit. Nikotin sice pomůže tomu, že kuřáci mají menší pocit hladu a rovněž rychleji spalují tuky, ale tím výčet benefitů končí a naopak začíná dlouhý seznam nevýhod. Kouření má dlouhodobě negativní vliv na celkové zdraví člověka ačkoliv může v krátkém horizontu hubnutí napomáhat, z dlouhodobého pohledu je to právě naopak.

Ovoce

Ovoce je zdrojem fruktózy, neboli ovocného cukru. Jedná se o jednoduchý cukr, který se v těle rychle rozkládá a dodává tělu okamžitou energii. Je obecně známo, že jednoduché cukry, které jsou právě v ovoci zastoupeny jsou častým důvodem obezity a rozhodně nepřispívají k hubnutí. Lze tedy předpokládat, že ani vyšší konzumace ovoce nebude podporovat hubnutí. Opak je však pravdou. Řada studií a metastudií (například i tato) poukazují na paradox toho, že vyšší konzumace ovoce podporuje hubnutí. Není to samozřejmě tak jednoduchá, jak by se mohlo zdát. Mechanismů, jak ovoce podporuje hubnutí je celá řada, navzájem se prolínají a podporují. Stejně tak však existují i mechanismy, které naopak působí proti hubnutí. Celkově však lze říci, že hubnoucí efekt konzumace ovoce, poměrně výrazně převládá.

Ovoce s proteinovými palačinkami

Snažíte-li se tedy zhubnout, zařazením více ovoce do svého jídelníčku rozhodně chybu neuděláte. Pozor ale u keto diety, kde je základem rychlého hubnutí snížený příjem sacharidů na cca 30 g / den. Konzumací ovoce s vysokým obsahem sacharidů by byla keto dieta nefunkční. Můžete si ale v malé míře občas dopřát jako doplněk například jahody, borůvky - ovoce s nízkým obsahem sacharidů.

Čas jídla

Radu, že je dobré jíst během dne častěji menší porce jste již jistě slyšeli mnohokrát. Avšak podobně důležitý je i samotný čas jídla. Pokud jíte každodenně přibližně ve stejnou hodinu, tělo si na pravidelný příjem stravy snadněji zvykne a váš metabolismus bude fungovat lépe. Pokud již máte jíst nějaké větší jídlo je lepší jej konzumovat dříve během dne. Ideální čas je přibližně do 16.00, poté se již začne metabolismus zpomalovat a tak je i samotné trávení obtížnější.

Spánek

Samotným spánkem pravděpodobně moc nezhubnete, avšak pokud budete mít spánkový deficit, je mnohem vyšší riziko výskytu obezity. Tento jev potvrdily řada studií a nejedná se rozhodně o nic zanedbatelného. Efekt nedostatku spánku na postupný vznik obezity má mnoho úrovní. Jednou z nich je například to, že méně vyspaní lidé mají větší hlad. Spánek je klíčový pro správné fungování organismu, během něho si tělo nastaví správné biorytmy a hladiny hormonů se ustálí do ideální rovnováhy. Právě disbalanc dvou hormonů (ghrelinu a leptinu) o přibližně 15 % při nedostatečně dlouhém a kvalitním spánku, způsobuje pocit hladu po probuzení.

Spánek podporuje hubnutí

Kromě samotného pocitu hladu však má nedostatečný spánek i další a často výraznější dopady na naše zdraví. Lidé, kteří málo spí jsou náchylnější na různé nemoci a rozvíjí se třeba i vyšší riziko vzniku cukrovky.

Saunování

Saunování přispívá k hubnutí. Opravdu. Sice efekt není nijak extrémně velký, ale pozitivní korelace zde existuje. Každého by asi hned napadlo, že se jedná pouze o ztrátu vody, která způsobuje ono hubnutí po saunování, to je sice do určité míry pravda, ale nejde zdaleka jen o jediný pozitivní efekt. Vodu, kterou během sauny vypotíte (může se jednat až o 0,5 kg) si téměř okamžitě doplníte, ale samotná sauna výrazně zrychlí i váš metabolismus, který se postará o rychlejší spalování tuků.

Díky častému saunování tedy rozhodně nezhubnete, ale hodí se vědět, že minimálně nějaký drobný pozitivní efekt na hubnutí na vás během saunování působí.

 

Podobné články

Co byste měla jíst po cvičeníCo byste měla jíst po cvičení

Pravidelně cvičíte a chcete, aby to mělo co největší efekt? Zaměřte se na kvalitní potréninková jídla. Zhubněte kilogramy efektivně díky našim tipům. 

 

 

 

13 tipů jak nepřibrat při sedavém zaměstnání13 tipů jak nepřibrat při sedavém zaměstnání

Pracujete u počítače, máte sedavé zaměstnání? Pokud ano, pak doporučujeme zvýšenou pozornost tomuto článku. Sedavé zaměstnání je totiž jednou z nejčastějších příčin přibírání na váze.

 

 

11 tipů jak začít hubnout - efektivně11 tipů jak začít hubnout - efektivně

Prvotní nadšení, lednice plná zdravého jídla, motivační sportovní oblečení, permanentka do fitka a skálopevné odhodlání. Přesně takhle většinou vypadá prvotní euforie během hubnutí.

 

 

Keto recepty, jídelníčky, low carb stravování

Potraviny a jídla bez sacharidůPotraviny a jídla bez sacharidů

Jak zhubnout, a přitom si moci stále pochutnat na skvělých pokrmech? Klíčem je poznání vhodných low carb potravin, které podporují hubnutí a vnesou vám do jídelníčku novou dimenzi pro vaše kulinářské umění.


 

TOP 10 receptů na low carb snídaněTOP 10 receptů na low carb snídaně

Co ke snídani, když řešíte postavu, nebo se snažíte zhubnout? Nejlepší volba je určitě nízkosacharidová strava. A proto vám představíme osvědčené low carb recepty na skvělé fitness snídaně. Ale nebojte, nebudeme vás trápit jídlem bez chuti!

 

10 tipů na low carb oběd10 tipů na low carb oběd

Jaký oběd zvolit pro hubnutí? Ideálním řešením jsou naše tipy na low-carb obědy. Vybrali jsme pro vás ty nejlepší rychlé lc obědy, na kterých si zaručeně pochutnáte a zároveň podpoříte svoji snahu o redukci přebytečných kilogramů. Pokud chcete maximální účinek, začněte ráno low carb snídaní.

 

 

 

Autor článku: Redakce KetoFit
Odborný tým se zaměřením na ryhlé hubnutí

Na hubnutí nebudete sami!

Přidejte se k nám, vzájemně se podporujeme, sdílíme recepty, výsledky a zkušenosti. Hubnutí je hned snadnější.

Přidat se do skupiny

Podpora / recepty / příběhy
Zeptejte se reálných uživatelek, jak jsou spokojené s KetoFit, jak se jim daří hubnout, kolik kilo zhubly.

Neváhejte začít nový štíhlejší život

Přes 100 000 proměn v ČR a SR. Inspirujte se ženami, které už dosáhly své vysněné váhy.

Hýčkejte se těmi nejlepšími jídly

Pravá česká chuť

Speciálně pro ženy

Extra účinek při hubnutí

Zlepšují pleť, vlasy a nehty

Proč hubnout s kvalitnejším KetoFit?