Ptejte se: +420 770 110 650


Ketodieta – jak funguje a proč je tak populární?

Asi žádný způsob redukce hmotnosti si v posledních letech nezískal tolik zájmu a příznivců, jako ketodieta. Zatímco jiné diety postupně upadají v zapomnění, ketodieta je stále více oblíbená mezi sportovci, celebritami a především lidmi s nadbytečnou váhou. Důvodů je několik. Ketodieta už je léty prověřená – funguje, nevyžaduje cvičení a je celkem snadné ji podstoupit.

Ploché břicho a štíhlá postava díky ketodietě

Revoluční stravování aneb co je to vlastně ketodieta?

Nyní si podrobně popíšeme co je ketonová dieta a jak na ni.

V běžné stravě přijímáme základní makroživiny, tedy sacharidy, tuky a bílkoviny v poměru, kde sacharidy převažují (50—55 % tvoří sacharidy).

Naopak ketodieta (jinak zvaná jako proteinová dieta), má v příjmu převahu bílkovin nad tuky a sacharidy. Jejich poměr je: 15 20 % sacharidů, 15—20 % tuků a 60—70 % bílkovin. Jednotlivé poměry se mohou lišit v rozmezí několika málo procent.

Jak funguje keto dieta a proč je tak účinná?

Za normálních okolností tělo využívá sacharidy jako hlavní zdroj energie. Štěpí je na glukózu, kterou díky inzulinu rozvádí do celého organismu. Přebytečnou glukózu umí tělo uskladnit v podobě tukové tkáně. 

Při ketodietě je to ale jiný scénář. Když omezíte sacharidy, tělo se musí přizpůsobit. Je na to připravené a umí si dobře poradit. Aby se udrželo v chodu, sáhne po jiném zdroji energie – tuku. Jeho rozložením získá organismus potřebnou glukózu a jako vedlejší produkt vznikají ketonové látky. Ty mimo jiné chrání svalovou tkáň, utlumují pocit hladu, a také chuť na sladké. Tento stav metabolismu se nazývá ketóza ­– proto název ketodieta.

Výhody ketodiety, které vás přesvědčí konečně začít

Hlavní výhodou jsou opravdu velmi rychlé úbytky hmotnosti. Samotné „naběhnutí“ ketogenní diety je ale příjemné, není šokové, nastupuje pozvolna. Díky sytícímu efektu bílkovin je při dietě zmenšená chuť k jídlu, a proto nedochází k výraznému pocitu hladu.

Ketodieta má navíc minimální až nulový jo-jo efekt!

 

Losos se zeleninou jako součást ketodiety

Jak na keto dietu? Je to snadnější, než si myslíte

Teď si nejspíš říkáte: „To musím vyzkoušet“. Zkrátka něco jako snová dieta. Rychlé úbytky, bez nutnosti sportovat a různorodá jídla, která jsou navíc snadná na přípravu. I hubnutí s ketodietou má však svá přísná pravidla, která je potřeba dodržovat.

Ze začátku vám možná bude dělat problém určit, které potraviny se do vašeho nízkosacharidového jídelníčku hodí a které ne. S tím vám pomůže náš výčet povolených potravin, který jsme pro vás sestavili.

Co jíst při ketogenní dietě?

Keto strava je charakteristická vysokým podílem bílkovinných potravin a striktním omezením sacharidů. Tomu je potřeba podřídit celou skladbu jídelníčku. Co si tedy můžete zcela bez výčitek dopřát?

Proteinová jídla, která se hodí do keto jídelníčku:

Mezi povolené potraviny při keto dietě patří spousta jídel a surovin bohatých na bílkoviny a zdravé tuky, které běžně znáte a používáte. Díky nim bude hubnutí v ketóze velmi snadné. Přinášíme vám nejčastější druhy potravin, které rozhodně nesmí chybět ve vašem novém keto jídelníčku.

maso,

 mořské plody,

 ryby,

 vajíčka (především bílky),

 sýry, smetanu (do 30 % tuku),

 ořechy a olejnatá semínka — 25 g,

 zdravé tuky (nerafinované rostlinné oleje),

 nízkosacharidovou zeleninu — až 500 g (brokolice, cuketa, hlávkové zelí, rukola, ředkev, špenát, sójové klíčky aj.),

 avokádo,

 speciální jídla pro ketodietu,

 proteinové koktejly,

 proteinové smoothie.

Vhodná jídla pro keto dietu

 

Čemu se naopak v keto jídelníčku vyhnout?

Keto dieta a co jíst při jejím dodržování je základní pilíř úspěchu. Proto si dávejte pozor na jídla, která se nesmí jíst, aby nedošlo k přerušení hubnutí. Jednoznačný problém představují potraviny a nápoje, které obsahují sacharidy, zejména pak jednoduché cukry. Co do vysokoproteinové diety rozhodně nepatří?

slazené pokrmy (a také nápojům!), sladkosti,

 obilniny, pečivo a těstoviny,
 můžete ale použít speciální proteinové těstoviny a pečivo pro keto dietu)

 ovoce,

 luštěniny,

 alkohol.

Povolená a zakázaná jídla v keto dietě

 

Jaké jsou povolené nápoje při ketodietě?

Pitný režim je zásadním stavebním kamenem každé diety. Voda slouží v těle jako rozpouštědlo, udržuje vnitřní prostředí a termoregulaci, odvádí škodlivé látky a mnoho dalšího. Jaké nápoje jsou tedy ideální součástí keto jídelníčku?

 čistá voda (klidně s plátkem citrónu),

 zelený, bylinkový a černý čaj,

 neslazené minerální vody,

 káva,

 polévky (zeleninový, rybí a masový vývar), do 0,25 l/den,

 v omezeném množství živočišná a rostlinná mléka.

 

Pitný režim při keto dietě


„Ok, to zvládnu“. Možná zvládnete, ale je toho mnohem víc, co musíte vědět.
Výše uvedené jsou jen nejčastější příklady. Zásadní je správné sestavení jídelníčku při ketodietě! Hrozí reálné riziko, že v dietním jídelníčku budou chybět některé důležité vitamíny, bude mít málo proteinů, nebo že jídla bude až moc.

A to právě může být kámen úrazu. Sestavit jídelníček z běžně dostupných potravin není úplně jednoduché, navíc si představte že jste na cestách, nebo někde za městem na kole s omezeným výběrem restaurací. To jsou pak typické situace, kdy člověk „sejde z cesty“ a je po dietě.

Ketodieta na míru je nejefektivnější hubnutí

Nejsnadnější cestou vstříc ketodietě jsou proto už hotové balíčky jídel KetoFit na celý den, kterým pokryjete celý váš keto jídelníček. Jde o speciální směsi na přípravu polévek, omelet, koktejlů, nebo celých jídel i s přílohou. Pokud zvolíte kvalitní značku ketodiety, můžete hubnout bez obav a spolehnout se, že vašemu tělu nic nechybí.

Tento způsob ketodiety přináší nejlepší výsledky také proto, že je snadné ji dodržovat. Nemusíte se starat o shánění jídla a trávit plno času jejich přípravou ze základních surovin. Součástí takových diet je často i něco malého na zub, takže si můžete smlsnout, ale přitom jde o dobroty splňující zásady ketodiety.

Proteinová jídla pro keto dietu

Přesně takový komplexní systém proteinové ketodiety představuje značka KetoFit®, která je specificky určená pro ženy. Receptury produktů KetoFit sestavili čeští odborníci na výživu pro vrcholové sportovce a splňuje normy speciální náhradní stravy. To mimo jiné znamená, že vám dodává i potřebné vitamíny a minerály, takže nebudete během hubnutí nijak ochuzení o důležité mikro-nutrienty.

Na webu najdete také plno keto receptů, ať víte, jak můžete proteinovou dietu kombinovat s jinými běžnými potravinami. A navíc načerpáte inspiraci pro váš budoucí jídelníček, který využije po dokončení fáze hubnutí.

 

Jak vybrat správná jídla pro keto dietu?

Nyní se nacházíte na stránce KetoFit, je samozřejmé, že vám doporučíme naše keto jídla. Ale proč si vybrat zrovna nás?

Jeden z nejhlavnějších důvodů je nízký obsah sacharidů v jídlech. Podívejte se na srovnání jídel KetoFit® s jinými keto dietami. V porovnání s jínými keto dietami mají jídla KetoFit několikanásobně nižší obsah sacharidů a vyšší obsah proteinů. Díky tomu snadno nastartujete ketózu a začnete rychle hubnout. 

Více srovnání najdete na stránce jak vybrat keto dietu

 

porovnán keto diet


Porovnání příjmu sacharidů za den s různými keto jídly

porovnání ketodiety

 

Další z důvodů je vyladěné složení a použité prvotřídní suroviny. Jídla si totiž jako jediní vyvýjíme a vyrábíme přímo v našem vlastním vývojovém centru KetoFit v Brně. Jsme schopni tak dosáhnout nejvyšší kvality a kontroly. Nejedná se o překupované prášky někde ze zahraničí.

A v neposlední řadě, ale mnohdy na prvním místě, je samotná chuť keto diety. Ta je samozřejmě velmi individuální, můžete se ale sami přesvědčit v recenzích a zkušenostech s keto dietou, jak zákaznicím KetoFit jídla chutnají.

Nezapomeňte: jídlo je palivo na každý den, věnujte mu maximální pozornost.

Jak účinná ketodieta probíhá ?

Hubnutí s ketodietou je zpravidla rozděleno do 2 fází — hubnoucí a stabilizační.

  • Hubnoucí fáze zajistí rychlý úbytek kilogramů za velmi krátkou dobu.
  • Stabilizační fáze pak pomáhá předcházet jojo-efektu a usnadňuje návrat k běžné stravě.

 

Keto dieta a jak začít

 

1. Hubnoucí fáze

V této fázi je potřeba vysadit běžná jídla a nahradit je speciálními keto jídly v rámci ketodiety. Celkem byste měli zkonzumovat 5 jídel denně v intervalu 1 jídlo za 3 hodiny. Po každém jídle je potřeba vypít 250–500 ml vody. V rámci této fáze můžete také denně zkonzumovat až 500 g povolené zeleniny v syrovém nebo vařeném stavu. Přibližně během 2 dnů od začátku konzumace KetoFit jídel se vaše tělo dostane do ketózy a začne kýžené hubnutí.

Keto dieta fáze hubnoucí


2. Stabilizační fáze

I během této fáze dochází k úbytku váhy, avšak už v pomalejším tempu. Základ jídelníčku tvoří KetoFit jídla 3krát denně. Můžete přitom zvolit libovolná jídla, všechna mají na vaše hubnutí stejný efekt. Další dvě denní jídla je potřeba si připravit. Volit byste měli jídla bohatá na proteiny (maso, mléčné výrobky). Při konci stabilizační fáze je možné zařadit i 1krát denně sacharidové potraviny.

Keto dieta fáze stabilizační


Základní pravidla ketodiety

  • Vyřaďte z jídelníčku sladkosti
  • Vyřaďte jídla obsahující sacharidy
  • Sladké nápoje jsou tabu
  • Vyhněte se slazení jídel a nápojů
  • Pozor na ovoce - obsahuje sacharidy
  • Dostatečně pijte
  • Dodržujte náležitosti jednotlivých fází — i menší výkyv znamená přerušení ketózy a stopku hubnutí

 

 

Nejčastější chyby při ketodietě

Vaše snahy o hubnutí mohou často zhatit i maličkosti. Jaké jsou nejčastější chyby při keto dietě, které vás vzdálí od vytoužené postavy?

Netrpělivost
při ketodietě se sice hubne velmi rychle, zázraky do 2 dnů se však ani v jejím případě nekonají.

❌ Jste ve stresu
náročné životní období ani stresování sebe sama, že sousedce se daří hubnout rychleji rozhodně nepomáhá.

❌ Jíte nepravidelně
základem je 5 keto jídel denně ideálně jednou za 3 hodiny.

❌ Máte nedostatečný pitný režim
pravidelný pitný režim napomáhá správné funkci všech orgánů i hubnutí.

❌ Málo spíte
kromě dodání potřebné energie spánek také napomáhá tělu vyrovnat se s přechodem na novou stravu.

Pokud se vám stane, že z ketózy vypadnete, podívejte se na zaručené tipy jak se dostat do ketózy. Dodržíte-li uvedené rady, během pár dní jste zpět v ketóze a hubnutí bude pokračovat.

Jak vypadá vzorový keto jídelníček?

Principem jídelníčku pro keto dietu je 5 jídel denně, která byste měli konzumovat v 3hodinových intervalech. Po každém jídle je také vhodné vypít 250–500 ml vlažné vody. Na jakých dobrotách si můžete pochutnat?

1. Snídaně: Skvělá sýrová omeleta s pórkem

2. Dopolední svačina: oblíbená proteinová kuřecí polévka

3. Oběd: lahodná proteinová čoko kaše

4. Odpolední svačina: Proteinové smoothie jablko-kokos

5. Večeře: keto pizza KetoFit

 


Proteinové omelety KetoFit

Ketodieta - jídelníček na celý den
Proteinové smoothie do keto diety

Proteinové polévky do keto diety
Kuřecí proteinová polévka pro snadné hubnutí

Dejte si oblíbenou pizzu při keto dietě
Keto pizza - oblíbené jídlo v keto dietě

 

Nyní už o keto dietě víte vše, můžete se s radostí pustit do nového životního stylu. Pro motivaci se na závěr podívejte, jak se podařilo klientkám KetoFit zhubnout a jak se cítí:

 

Zkušenosti s keto dietou mluví za vše

Že ketogenní dieta funguje dokazují tisíce spokojený žen po celém světě. S příběhy Češek, které úspěšně zhubly se můžete seznámit na stránkách KetoFit. Ale nezoufejte, ketodieta není pouze pro ženy! V základu je to dieta pro každého, proto si na své přijdou i pánové. Přečtěte si o příbězích, které dodají potřebnou motivaci i vám. 

 

BMI kalkulačka výpočet

Oblékám teď díky KetoFit stejnou velikost jako za mlada.

Paní Evě se podařilo díky KetoFit stravě zhubnout a vrátit se na svoji vysněnou konfekční velikost. Oceňuje přitom především variabilitu KetoFit jídel a snadnou přípravu. Více o Evině boji za krásnou postavu si můžete přečíst zde:

Recenze keto diety

BMI kalkulačka výpočet
Nejlepší na mé proměně je znovuzískání ztraceného sebevědomí

Přesně to říká po své proměně 29letá maminka 2 dětí. Přála si být pro své děti aktivní parťačkou a také udělat něco pro své zdraví. Jak se jí při hubnutí dařilo a co nejvíce oceňuje na KetoFit dietě? 

Mé zkušenosti s keto dietou

Mé zkušenosti s low carb KetoFit

Pohled do zrcadla mě opět těší

Hlavní motivací Dominiky bylo cítit se skvěle a konečně se zase těšit z pohledu do zrcadla. S prvními zhubnutými kily zařadila také pravidelný sport a krásný výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Jak dopadla Dominičina cesta za znovuobjevením svého pravého já.

Mé zkušenosti s keto dietou

 

 

Další příběhy s keto dietou

 

Držíme palce při cestě za novým životním stylem
a přejeme spousty úspěchů

Váš KetoFit

 

 

 

 

553 hodnocení
4.9

 

Dámy, jde to snadno :)

Eva Velmi vytížená

32 let „Nejsnadnějšíhubnutí“
Teď, po týdnu užívání, jsem odhodlaná pokračovat dál. 22. den za mnou - jsem nadšená. Okolí si všímá! 3 týden - nemůžu tomu stále uvěřit - jde to lehko. Nevím co víc by jsem napsala kromě výborného doporučení a fotek jako důkaz :) *
Zuzka Kadeřnice
24 let „KetoFitdoporučuji“
KetoFit doporučuji každému, kdo to s hubnutím myslí vážně a chybí mu k motivaci lehký start. *
Kateřina maminka
34 let „Vypadám lépe než na střední“
S váhou jsem se prala od 18ti let, vyzkoušela jsem snad vše, ale bez výsledku, měla jsem 96 kg. Až díky KetoFit jsem zhubla na váhu, kterou jsem měla naposledy na střední. *
Renáta zhubla jsem já i mé kolegyně
„KetoFit doporučuji kamarádkám“
Nikdy jsem nejedla sladké, přesto jsem bojovala s nadváhou. Myslela jsem, že bude těžké shodit, ale naopak. Z pár týdnů s KetoFit jsem dosáhla svého cíle. Až jsem se děsila jak to jde rychle :) *
Veronika máma 3 dětí
36 let „Je ze mě nový člověk“
Zdraví se mi rapidně zhoršilo, musela jsem ihned jednat. Hledala jsem, jak rychle a bezpečně zhubnout. Po dlouhém vybírání jsem šla do KetoFit . A teď? Kila dole, zdraví na 1* Díky! *
Všechny příběhy
 
 
 
Koupit Ketofit


* Výsledky KetoFit redukční péče nejsou zaručeny pro každého a liší se podle individuálních dispozic. Před zahájením redukční péče doporučujeme předat odkaz www.ketofit.cz Vašemu lékaři a poradit se s ním ohledně postupu a vhodnosti.

Upozornění: Součást nízkoenergetické náhrady celodenní stravy určené pro snižování tělesné hmotnosti. Vzájemná kombinace proteinových potravin KetoFit zajišťuje veškeré základní živiny v potřebném množství na 1 den. Nevhodné pro těhotné a kojící ženy. Nepřekračujte doporučené dávkování. Dodržujte dostatečný příjem tekutin přinejmenším 1,5 litru na den. Nevhodné pro osoby do 18 let. Skladujte v suchu při teplotě 10–19 ° C. Chraňte před přímým slunečním zářením. Výrobce neručí za škody vzniklé nesprávným použitím. Dieta je plně funkční při nadváze.

Výrobce: 4FITNESS s.r.o. Příkop 843/4 60200 BRNO-STŘED, ZÁBRDOVICE IČ: 04213815 DIČ: CZ04213815

ppl visa master maestro verification
Získejte přehled o slevách a akcích

 
 
Buďte s námi každý den