Pondělní SLEVA 25 % na VŠECHNY nezlevněné KOKTEJLY, KAŠE a SMOOTHIE. Zadejte kód: FITHITY >> Vybírejte ZDE <<

Máte dotaz? Ozvěte se.

+420 770 110 650 Po-Čt: 8:00-16:30 Pá: 8.00-15:30

Protein pro ženy – jaký je nejlepší?

Jednoznačným trendem moderní výživy jsou proteiny. Díky jejich popularitě dnes nenarazíte na prodejnu, která by nenabízela alespoň 1 produkt pyšnící se vysokým obsahem bílkovin na obalu.

Jednoznačným trendem moderní výživy jsou proteiny. Díky jejich popularitě dnes nenarazíte na prodejnu, která by nenabízela alespoň 1 produkt pyšnící se vysokým obsahem bílkovin na obalu. S proteinovými produkty se zkrátka roztrhl pytel. A kvůli obrovskému množství druhů a příchutí proteinů má mnoho žen čím dál větší problém vybrat ten správný. Chcete i vy zařadit protein do vašeho jídelníčku, ale netušíte, jaký je ten nejlepší protein pro ženy? Poradíme vám, které druhy proteinů vám pomůžou s dosáhnutím vašich fitness cílů.

Bílkoviny a proteiny: co jsou zač?

Bílkoviny patří mezi hlavní makroživiny a společně s tuky a sacharidy tvoří základ zdravého jídelníčku. Jejich role v organismu je nenahraditelná. Proteiny, známé také pod pojmem bílkoviny, najdete totiž v každé buňce lidského těla. Ovlivňují mnoho životně důležitých procesů v organismu, a proto je jejich pravidelný příjem doslova klíčový. Nedostatečný přísun, nebo dokonce jejich úplné vynechání z jídelníčku, může negativně ovlivnit vaše snahy o formování postavy a v horším případě dokonce způsobit vážné zdravotní komplikace. Proto je nutné hlídat si jejich správné množství ve vašem jídelníčku.

Kde všude hledat proteiny?

Možností, jak doplnit proteiny do vašeho individuálního stravovacího plánu, je hned několik. Jednou z prvních je zařadit do vašeho dne více potravin, které přirozeně obsahují proteiny. Jídla bohatá na bílkoviny najdete jak v živočišné, tak rostlinné říši. Odborníci se shodují, že je dobré jednotlivé druhy potravin střídat, abyste dodali tělu všechny prospěšné látky. Možná budete překvapení, ale bílkoviny obsahují i zdánlivě obyčejné výrobky. Jaké potraviny obsahují vyšší poměr bílkovin.

  • libové maso,

  • ryby a mořské plody,

  • mléčné výrobky, jako je řecký jogurt, mozzarella, cottage sýr,

  • vejce,

  • luštěniny,

  • ořechy a semínka,

  • obiloviny, jako ovesné vločky a další.

Nejlepší protein

Nejoblíbenější sportovní doplněk stravy? Rozhodně proteinový prášek

Další možností, jak obohatit jídelníček o extra dávku kvalitních proteinů, je doplněk stravy v podobně proteinového prášku. Ten se získává z přírodních surovin a představuje kvalitní zdroj ušlechtilých bílkovin. Nejčastěji narazíte na syrovátkový protein pro ženy, který se hodí nejen do sportovního, ale také redukčního jídelníčku. Proteinový prášek má mnoho benefitů, které vám pomůžou dosáhnout vaší vysněné postavy a podpoří váš celkový sportovní výkon. Proč ho musíte vyzkoušet i vy? 

  • Dokonale uspokojí hlad, protože má skvělý sytící efekt.
  • Snižuje chutě na sladkou tečku po hlavním jídle.
  • Podporuje efektivní spalování tukových zásob
  • Pomáhá budovat svaly a ochraňuje je před poškozením.
  • Zlepšuje regeneraci svalů po namáhavém tréninku.
  • Přispívá k pevné imunitě

TIP: Blíží se plavková sezóna, nebo už klepe na dveře vaše zimní dovolená v tropickém ráji? Vylaďte vaši postavu k dokonalosti. Odtajníme vám 20 tipů, jak efektivně zhubnout nejen do plavek.

Koncentrát, izolát, nebo raději rostlinný protein?

Trh se sportovními doplňky stravy nabízí opravdu obrovské množství různých proteinů. Jaký protein vybrat přímo pro vás? Odpověď bude záležet na mnoha okolnostech. Každý protein je totiž jiný a má jiná účinky. Proteiny se od sebe liší nejen svojí příchutí, ale také procentuálním obsahem bílkovin, jejich vstřebatelností a tím, jaká metoda byla použita při jejich výrobě. Proto je důležité zamyslet se, k čemu protein chcete používat a jaký je váš hubnoucí cíl. Nejčastěji se setkáte se 4 základními druhy proteinového prášku. Které to jsou?

  1. Nejznámější je syrovátkový protein ve formě koncentrátu, izolátu a hydrolyzátu. Syrovátkový koncentrát označujeme zkratkou WPC, tedy Whey protein concetrate, vzniká procesem mikrofiltrace a obsahuje většinou 70-80 % bílkovin. Ve srovnání s izolátem a hydrolyzátem má vyšší obsah tuku a laktózy. Syrovátkový izolát obsahuje 85–95 % bílkovin a vyznačuje se nízkým obsahem sacharidů a tuků. Záleží u něj na vstupním proteinu, jeho předností je bezproblémové trávení a přirozený obsah BCAA. Hydrolyzát je zkrácenina hydralyzovaného proteinu, který je speciální skupinou proteinu, během výroby u něj došlo k hydrolýze na kratší celky. Najdeme v něm enzymaticky štěpené bílkoviny, které organismus umí velmi rychle využít. Jde o nejkvalitnější formu proteinového nápoje, označuje se i jako WPH. Jeho cena je vyšší, nic lepšího si ale dopřát nemůžete.
  2. Micelární kaseinový prášek, který obsahuje pomalu vstřebatelné bílkoviny, proto je vhodný pro regeneraci svalů během spánku. Jde o izolát mléčných bílkovin, pomalu se tráví a díky tomu dokáže zasytit. Hodí se jak k budování svalů, tak pro redukční dietu.
  3. Rostlinné proteiny, například rýžový, konopný, hrachový se hodí pro ty, kteří trpí intolerancí na laktózu, nebo jsou vegetariáni. Jsou skvělou alternativou syrovátkových proteinů, primárním zdrojem bílkovin jsou ořechy, rýže, konopí nebo jiné obiloviny. Užívat se dají po celý den, i po fyzické aktivitě.
  4. Vícesložkové proteiny, které kombinují více typů proteinů v 1 produktu pro maximalizaci výkonu. Tvoří je dva a více zdrojů bílkovin, setkat se můžete například s kombinací syrovátkových proteinů a minelárního kaseinu. Předností vícesložkových proteinů je fakt, že jejich kombinací dosáhnete dlouhodobého doplňování aminokyselin.

Kdy pít protein?

Proteinový nápoj pro ženy si můžete dopřát před tréninkem, nebo také po něm. Velkou výhodou proteinového prášku je to, že si ho klidně můžete vzít s sebou na trénink. Stačí si odměřit vaši dávku do šejkru a mít po ruce dostatek pitné vody. Proteinový prášek smíchejte s vodou až těsně před vypitím. Protein ale nemusíte konzumovat jen v období tréninku. Můžete si ho dát kdykoliv během dne. Tělo totiž bílkoviny neumí skladovat, takže je vhodné proteiny doplňovat průběžně po celý den.

Proteinový prášek se nehodí pouze k přípravě proteinového koktejlu. Klidně ho přidejte do vašeho oblíbeného slaného, nebo sladkého receptu. Nejvíc se používá při pečení. Tradiční recepty totiž dokáže obohatit o extra dávku bílkovin a navíc příjemně dezerty osladí. Proto už není nutné přidávat cukr a jiná sladidla. Dezert obohacený o proteinový prášek vás zasytí daleko víc, než přeslazený dort z cukrárny. Takže nebudete mít nutkání sníst několik kousků, ale bude vám stačit jen jedna porce.

Proteinový pudding

 

   Koupit proteinové dezerty

Dávkování proteinu je individuální

Optimální dávka proteinového prášku a celkový příjem bílkovin v jídelníčku denně závisí na mnoha faktorech. Stejně, jako pro výpočet ostatních makroživin, tak i pro správný výpočet podílu bílkovin ve vašem stravovacím plánu musíte zohlednit mnoho informací. Co všechno zahrnout do jeho výpočtu?

  • aktuální váhu a výšku,

  • váš bazální metabolický výdej, 

  • tělesnou stavbu těla, tedy procento svalů a tuků, 

  • četnost a délku tréninků,

  • celkovou fyzickou aktivitu během dne,

  • typ zaměstnání, 

  • věk,

  • fitness cíl, 

  • stravovací návyky.


Pamatujte, že také záleží na typu proteinu. Každý má jiné složení a jiný procentuální obsah bílkovin.
Pokud nevíte, kolik si dopřát proteinu na hubnutí pro ženy, není nic jednoduššího, než se podívat na obal výrobku. Tam bezpečně najdete doporučenou denní dávku a další pokyny k užívání proteinového prášku. Vždy začínejte spíš na nižších dávkách a případně je zvyšujte. Nikdy nepřekračujte doporučenou denní dávku proteinového prášku. 

TIP: Pravidelně trénujete, ale nevidíte žádné výsledky? Možná je chyba ve vašem jídelníčku. Přiblížíme, kdy a co jíst po cvičení.

Ženský protein: co to vlastně je?

Pokud jste už někdy navštívili e-shop se sportovní výživou, možná jste narazili na speciální dámské proteiny. V čem jsou jiné a jak se liší od ostatních proteinů? 

  • Na první pohled si určitě všimnete obalu, který má zářivé barvy a celkově atraktivní design
  • Dalším rozdílem je celková gramáž. Proteiny na hubnutí pro ženy jsou baleny do menších dóz a sáčků, protože je jejich doporučená denní dávka u žen průměrně menší než u mužů.
  • Některé dámské proteiny můžou obsahovat přidané vitamíny a minerály, nebo další složky podporující vitalitu ženského těla.
  • Při hodnocení a porovnávání ženských a klasických proteinů byste ale v základním složení moc rozdílů nenašli. Proto se při výběru nejvhodnějšího proteinu pro ženy nenechte unést krásným obalem a spíš se zaměřte na jeho samotný obsah. Tedy přesně na to, z jaké konkrétní suroviny je proteinový prášek, jakou metodou byl vyrobený a jestli neobsahuje zbytečné chemické přísady. 

Jak vybrat protein pro ženy?

Proteiny se vyrábí z potravin bohatých na bílkoviny, ty můžeme rozdělit na rostlinné a živočišné. Díky tomu je na trhu celá řada proteinů a vy si můžete vybrat ten pravý. To je důležité zejména například pro osoby s intolerancí laktózy apod. Když pak přijde na samotný výběr, je třeba začít u toho, proč si protein vybíráte a co od něj očekáváte. Nejpopulárnější jsou proteiny, které se vyrábí z mléka, jde tedy o proteiny živočišného původu a označují se Whey. Jde o syrovátkový koncentrát, izolát a hydrolyzát, to nejlepší, co si můžete jako protein dopřát, je už zmíněný hydrolyzát. Zaměřit se můžete i na složení (Jaký obsah proteinu preferujete?) nebo formu proteinu. Proteinový nápoj totiž není jediná forma, dále si můžete pořídit proteinový prášek, proteinové kapsle nebo chutné proteinové tyčinky.

Víte, že pro hubnoucí fázi je ideální syrovátkový protein s vysokým obsahem bílkovin? Kdo chce naopak přibrat, ten kromě proteinu může vsadit i na gainer, který je levnější, obsahuje víc sacharidů než bílkovin. No a konečně kdo si chce udržet stávající tělesnou hmotnost, ten může sáhnout po CFM proteinu.

Mají proteiny nějaké vedlejší účinky?

Protein je vlastně takový doplněk stravy, takže i u něj je na místě otázka, zda našemu tělu jen prospívá, nebo zda má i nějaké vedlejší účinky. Bohužel platí ta druhá varianta, je ale závislá na množství přijímaného proteinu. I v tomto případě totiž platí pořekadlo Všeho s mírou. Pokud budete dlouhodobě konzumovat přehnané množství proteinu, časem se to projeví na vašich játrech a ledvinách. Pokud to s ním ale přehánět nebudete, pak se proteinů bát nemusíte, jsou totiž důležité pro svůj pozitivní vliv na náš imunitní systém a správný vývoj kostí, zubů a podobně.

Jak bezpečně používat proteinové prášky?

Kvalitní protein si můžete dopřát kdykoli během dne, doplníte díky němu do těla potřebné množství bílkovin. Je ale třeba si v takovou chvíli spočítat, kolik bílkovin přijmete běžnou stravou, a to, jak aktivní v daný den jste.

  • Pokud máte trénink, pak zkonzumujte jednu dávku po tréninku a další pak během dne jako svačinu. Obecně se doporučuje u sportovců příjem mezi 2–3 gramy bílkoviny na kilogram tělesné hmotnosti.
  • Protein smíchejte nejlépe s vodou, rychleji se vstřebá. To je důležité třeba po tréninku. Pokud ho smícháte s mlékem, pak se bude vstřebávat pomaleji.
  • Protein si můžete dát i na noc, zvolte ale noční protein, tedy micelární kasein. Zabrání katabolizaci svalů.

Jak si sestavit jídelníček plný bílkovin? Vsaďte na speciální proteinová jídla

Kromě klasických potravin, ve kterých se vyšší obsah bílkovin nachází přirozeně, můžete vyzkoušet také speciální proteinová jídla. Jejich velkou předností je vyladěné složení, které obsahuje pestrou paletu prospěšných látek. Nechybí v něm vitamíny, minerály a také vláknina. K tomu všemu jsou proteinová jídla hotová během pár minut, takže jejich přípravou neztratíte váš drahocenný čas. Jaká proteinová jídla zařadit do vašeho jídelníčku?

1. Proteinové kaše pro ženy

Nestíháte ráno snídat a pak se v práci odbýváte koblihou z pekárny, po které máte hned hlad? Proteinová kaše změní vaši ranní rutinu. Její příprava je rychlá a snadná, protože ji stačí pouze smíchat s vodou, nebo mlékem. Obsahuje vysoký podíl bílkovin, takže zažene hlad na celé dopoledne. Jakou proteinovou kaši stojí za to vyzkoušet?

  • KetoFit® proteinovou kaši s příchutí banánu,
  • KetoFit® proteinovou kaši s příchutí kokosu,
  • KetoFit® proteinovou kaši s příchutí pistácií,
  • KetoFit® proteinovou kaši s příchutí karamelu,
  • KetoFit® proteinovou kaši s příchutí malin. 
Proteinová kaše

    Koupit Ketofit proteinové kaše

2. Proteinové palačinky 

Ani při hubnutí si nemusíte odpírat vaše oblíbené dezerty. Proteinové palačinky KetoFit® si můžete dopřát pokaždé, když vás přepadne chuť na něco sladkého. Palačinky můžete doplnit o nízkosacharidový jahodový džem a na závěr je zakápnout čokoládovým zero toppingem bez cukru. Lahodný dezert, který strčí do kapsy všechny kupované zákusky a přitom obsahuje minimum sacharidů

3. Proteinové těstoviny pro ženy

Klasické těstoviny mají často vysoký obsah sacharidů, takže se do některých redukčních diet vůbec nehodí. Vašich milovaných těstovin se ale nemusíte vzdávat úplně. Hravě je totiž nahradí netradiční příloha v podobě proteinových těstovin ve tvaru rýže KetoFit® Risoni a konjakových Fit Spaghetti. Obsahují bohatý podíl proteinu, a proto se skvěle hodí například do proteinové diety, nebo do běžného jídelníčku, když ho potřebujete obohatit o bílkoviny.

Proteinové těstoviny

            Koupit proteinové těstoviny

4. Proteinové pečivo pro ženy

Pečivo a štíhlá linie? Možná jste si až do dnešního dne mysleli, že se chleba a sladkého pečiva nesmíte při redukční dietě ani dotknout. Není tomu tak. Klidně si ho můžete dát, jen se musíte zaměřit na jeho složení. Třeba vláčný keto chléb, nebo proteinový croissant KetoFit® si můžete dopřát bez strachu, že narušíte vaše hubnutí s keto dietou.

5. Proteinové koktejly pro ženy

Rychlá a lahodná svačinka. Proteinové nápoje pro ženy jsou nejen jednoduché na přípravu, ale především dodají vašemu tělu více než 20 vitamínů a minerálů. Proteinový koktejl KetoFit® si můžete dát kdykoliv během dne. Vždy, když nestíháte, nebo se vám nechce vařit složité recepty. 

6. Proteinové smoothies

Připravit si opravdu vyvážené a výživově plnohodnotné smoothie pro ženy může být časově i finančně náročné. Chcete si pochutnat na vynikajícím proteinovém smoothie bez zbytečného utrácení za čerstvé ovoce? Není problém. Proteinové KetoFit® smoothie stačí rozmíchat s vodou a máte hotovo. Perfektně vás zasytí a je ideální třeba na cesty, nebo jako svačinka do práce. Jaké proteinové smoothie pro ženy vyzkoušíte první?  

Proteinové smoothie

Koupit proteinové smoothie

Proteinové recepty oživí váš jídelníček

Ať už chcete zhubnout nějaké to kilo navíc a držíte redukční dietu, nebo budujete svaly, bílkoviny ve vašem jídelníčku zkrátka nesmí chybět. Obohatit váš stravovací plán o správnou dávku bílkovin je možná jednodušší, než si myslíte. Na internetu najdete mnoho receptů na hlavní jídla plná bílkovin. Z těch si pak lehce sestavíte vyvážený jídelníček na celý den, který vás zasytí a podpoří vaše úspěšné formování postavy. Abyste nemuseli ztrácet váš čas hledáním na internetu, přinášíme vám jednoduché proteinové recepty. Co si uvařit na snídani, oběd i večeři? 

1. Snídaně

Začněte váš den snídaní, která vás skutečně zasytí. Koláčky z pekárny, nebo čokoládová tyčinka opravdu nejsou tím vhodným startem do nového dne. Správná snídaně by měla obsahovat vyvážený poměr všech živin. U snídaně nezapomínejte na bílkoviny. Ty totiž především ve sladké snídani často chybí. Jaké snídaňové recepty obsahují bohatý podíl bílkovin a přitom skvěle chutnají?

Proteinové dezerty

2. Obědy 

Chce se vám po obědě spát, nebo vás po něm trápí chutě na sladké? Možná váš oběd obsahuje vysoký poměr sacharidů a naopak nízký podíl bílkovin. Stejně jako u snídaně, by i vaše druhé hlavní jídlo mělo být bohaté na proteiny. Pokud máte problémy s váhou, je lepší uvařit si jídlo doma a brát si ho s sebou do práce. Jen tak budete mít přehled o tom, kolik kalorií během dne přijmete. Nevíte, jaká jídla se hodí k obědu? Máme pro vás 3 tipy na recepty, které vám budou chutnat. 

3. Večeře

Po náročném a dlouhém dni si rozhodně zasloužíte dobrou večeři. Už opravdu nemusíte večer hladovět, nebo jíst jen saláty bez chuti, abyste neohrozili vaši váhu. Stačí jen trochu upravit tradiční recepty a na večeři si klidně můžete dát i pizzu. Ani v dietě si totiž nemusíte zakazovat dobrá jídla. Tyto recepty na večeři rozhodně uspokojí vaše chuťové buňky. 

Proteinová pizza

Protein už není jen výsadou mužů 

Když se řekne slovo protein, skoro každý si nejspíš představí svalnatého muže, který drží v ruce odměrku s dávkou sypkého prášku. Ano, až do nedávna byl doplněk stravy v podobě proteinového prášku spojený především s kulturistikou. Naštěstí jsou tyto doby pryč a syrovátkový protein pro ženy se přirozeně objevuje i v jídelníčku něžného pohlaví. Skvěle totiž doplní bílkoviny vždy, když se vám nedaří dosáhnout správných hodnot přirozenou stravou. Při jeho výběru vždy upřednostňujte kvalitu a v jeho složení si dejte pozor na zbytečně přidané chemické látky. Nezapomeňte však, že protein pro ženy je pořád jen doplňkem stravy. Ve vašem jídelníčku by měly hlavně vždy dominovat běžné potraviny.