Začněte hubnout výhodně >> SLEVA  38 % <<

Nevolnost při keto dietě

Keto dieta stále patří mezi nejoblíbenější způsoby, jak efektivně zhubnout a získat štíhlejší postavu. Její hlavní předností je fakt, že při jejím držení jdou kila rychle dolů a to bez trápení se hladem, nebo pravidelných návštěv posilovny. I přesto, že má keto dieta skvělé výsledky a u velké většiny lidí je snášena velmi dobře, ojediněle se u někoho můžou projevit vedlejší účinky keto diety. Může to být ojediněle nevolnost. Přiblížíme vám, proč se může objevit a zároveň poradíme, jak snížit rizika keto diety.  


Nevolnost při keto dietěNevolnosti běheme keto diety předejdete správnou keto stravou

Nevolnosti při keto dietě snadno předejdete konzumací jídel Ketofit a to díky jejich speciálnímu složení, vysokému obsahu vlákniny, několika druhů proteinů, spektra vitamínů a minerálů. Vsaďte na jedničku na trhu.

Nevolnost: příznak toho, že jste v ketóze

Žaludeční nevolnost může při keto dietě nastat z mnoha důvodů. Na začátku keto diety je viníkem většinou takzvaná ketóza. O co se jedná? Velmi jednoduše řečeno jde o stav organismu, který vzniká v těle kvůli keto jídelníčku. Při ketóze tělo začne místo cukrů využívat jako zdroj energie vaše tukové zásoby. Díky tomuto procesu budete pálit tuky a vaše váha začne klesat. Proto ketózu nevnímejte nijak špatně. Jde o klíčovou součást keto diety, bez které by neměla tak úžasné výsledky. Nevolnost způsobená prvními dny v ketóze by měla za pár dní sama odejít

Žaludeční potíže během keto diety

V průběhu keto diety může žaludeční nevolnost způsobit špatně sestavený jídelníček, nová potravina, nevhodný redukční plán, nebo nedostatečný pitný režim. Dalším faktorem, proč se může dostavit nevolnost může být také to, jak jste se v minulosti stravovali. Pokud jste byli zvyklí na velký přísun sacharidů v podobě sladkostí, brambůrků a jídla z rychlého občerstvení, pak není divu, že se pár dní po zavedení nízkosacharidového stravování nebudete cítit úplně nejlíp. Vaše tělo se totiž musí vyrovnat s kompletní změnou jídelníčku

TIP: Milujete sladké? Máme pro vás dobrou zprávu. V keto dietě si můžete dopřát klidně i vaše oblíbené dezerty a stále budete hubnout.

Kdo je v ohrožené skupině?

Bohužel, úplně jednoznačně nejde určit, koho potká žaludeční nevolnost při keto dietě. Záleží totiž na mnoha okolnostech a také na tom, jak se vaše tělo umí adaptovat na změny. I přesto, že je keto dieta vhodná skoro pro každého zdravého člověka a většině lidí nezpůsobuje žádné problémy, některým lidem může způsobit menší komplikace. Pokud trpíte nějakým onemocněním, denně užíváte předepsané léky, nebo si jen nejste jistí, jestli je pro vás keto dieta vhodná, poraďte se s vaším lékařem. 

Jaké jsou další případné vedlejší účinky keto diety?

Během hubnutí s keto dietou se kromě žaludeční nevolnosti můžete setkat ještě s dalšími vedlejšími účinky keto diety. Které to jsou a jak je jednoduše vyřešit? 

1. Keto chřipka

Jedním z nechtěných ukazatelů toho, že se vaše tělo dostalo do ketózy je keto chřipka. Tu provází velmi podobné symptomy, jako u klasické chřipky. Většinou jde o kombinaci různých chřipkových příznaků, jako je například nevolnost, malátnost a bolest hlavy. Keto chřipka se může objevit hned na začátku hubnutí a často po pár dnech ustoupí

2. Problémy s vyprazdňováním

Během držení keto diety se můžete setkat se zácpou, nebo průjmem. Tyto komplikace s vyprazdňováním vznikají většinou kvůli tomu, že váš jídelníček neobsahuje dostatečné množství vlákniny, nebo nedbáte na pitný režim. Proto se zaměřte nejen na nízký poměr sacharidů v jídelníčku, ale také na pravidelný příjem vlákniny a pokuste se pečlivě dodržovat pitný režim. Vysoký obsah vlákniny získate konzumací keto jídel Ketofit.

3. Fyzická a psychická únava

Pokud se pustíte do formováním postavy pomocí keto diety, tak na začátku hubnutí se může dostavit krátkodobá únava. Jejím důvodem je snížený podíl sacharidů ve vašem jídelníčku. Tělo se musí za velmi krátkou dobu naučit využívat jiný zdroj energie a kvůli tomu se můžete cítit pár dní bez elánu. Únava by měla po pár dnech sama zmizet.

4. Bolesti, nebo křeče ve svalech

Svalová únava může značit to, že se o vás pokouší keto chřipka, nebo vašemu jídelníčku chybí potřebné množství vitamínů, minerálů a dalších prospěšných látek. Svalové křeče jsou většinou výsledkem nadměrného cvičení. Proto to s cvičením hlavně v prvních týdnech keto diety nepřehánějte a místo běhání raději choďte na procházky. Bolestem a křečím ve svalech můžete předejít kvalitními proteinovými jídly, nebo doplňky stravy.  

5. Ketonový zápach z úst

Dalším známým projevem, že je vaše tělo v ketóze, může být i zápach z úst. Při ketóze totiž tělo produkuje vyšší procento ketolátek, jako je například aceton, které odchází z těla ven močí a také dechem. Tento problém vyřešíte poměrně snadno. A to pečlivější ústní hygienou. Nebo žvýkačkami bez cukrů.


Nevolnost během keto dietyÚnava při vyšší fyzické zátěži. Během keto diety omezte náročný sport.


TIP: Chcete zjistit, jestli jste v ketóze? Vyzkoušejte keto proužky. Jednoduchý domácí test, který už za pár minut odhalí, jak na tom jste.

Proč se u někoho můžou objevit vedlejší účinky keto diety a někomu se vyhnou obloukem?

To, jak bude vaše tělo reagovat na keto dietu a samotnou ketózu, ovlivňuje více faktorů. Velmi důležitou roli v tom hraje například váš zdravotní stav, věk, pohlaví, váha a také to, jaká je vaše stravovací historie. Proto se může stát, že někdo díky keto dietě začne hubnout hned po pár dnech držení keto jídelníčku a někdo až po pár týdnech. To stejné platí i pro vedlejší účinky keto diety. Mnoho lidí je nepocítí, ale samozřejmě existuje i pár výjimek. Každý organismus pracuje trochu jinak, protože každý člověk je rozdílný. 

Negativním příznakům ketózy můžete lehce předejít

Začínáte s keto dietou a chcete, aby byl její průběh bez problémů? Zaměřte se na to, abyste opravdu každý den na 100 % dodržovali všechna její pravidla. Kromě snížení cukrů ve vašem jídelníčku na minimum, má dieta s nízkým obsahem sacharidů ještě další důležité zásady. Jak se vyhnout nepříjemnému průběhu keto diety a zajistit si rychlé shazování tukových zásob bez nevolnosti? 

  1. Stanovte si reálné hubnoucí cíle a na začátku se raději pokuste zhubnout méně kilogramů. Lépe si tak váhu udržíte a vyhnete se jojo efektu. 

  2. Zvolte si správný redukční plán, který bude odpovídat vašim fitness cílům. 

  3. Hubnoucí plán dodržujte a neměňte ho každý týden. 

  4. Do keto jídelníčku volte pouze kvalitní proteinová jídla se špičkovým složením. 

  5. Zaměřte se na dostatečný pitný režim, který je při keto dietě mírně zvýšený. 

  6. Nezapomínejte na pravidelný přísun vitamínů a minerálů

  7. U keto diety dejte přednost přirozenému pohybu a vyhněte se příliš intenzivnímu cvičení

  8. Dopřejte si kvalitní a dostatečný spánek.

  9. Pokuste se více relaxovat a méně se stresovat.




Keto nevolnostZvolte správná keto jídla a hubnutí si užijete

Keto jídlaKeto jídla s nejnižším obsahem sacharidů

Co dělat, když se necítíte dobře?

Nevyhla se vám keto chřipka, nebo svalová únava? Zkuste se zamyslet, jestli se vám skutečně daří dodržovat všechny zásady keto diety. Pokud ano, pokuste se trochu zpomalit. I psychická pohoda výrazně ovlivňuje vaše fyzické zdraví. Pokud ani po pár dnech vedlejší účinky nízkosacharidové diety nepřejdou, přerušte vaše hubnutí a poraďte se o vhodnosti a nevhodnosti keto diety buď s vaším výživovým poradcem, nebo lékařem. 

TIP: Rozhodujete se, jestli vyzkoušet keto dietu? Přečtěte si úžasný příběh Evy, které se pomocí keto diety Ketofit podařilo efektivně zhubnout a získat vysněnou postavu.

Obezita představuje velké riziko pro vaše zdraví

Každá dieta má určité nevýhody a možná rizika. Aby vám dieta nezpůsobila zdravotní komplikace, je důležité tělu dodávat veškeré důležité živiny a to v dostatečném množství. Všeobecně však můžeme konstatovat, že rizika keto diety v porovnání se zdravotními riziky, které s sebou přináší nadváha a obezita, jsou minimální. 

Věděli jste, že obezita nezpůsobuje pouze to, že nemůžete pohodlně vyjít schody, ale také vážné zdravotní problémy? Zvyšující se váhu rozhodně neberte na lehkou váhu. Přejídání a nedostatek pohybu se vám může vymstít v podobě zhoršujícího se fyzického a psychického zdraví. Nečekejte na pondělí, nový měsíc, nebo vhodný okamžik. Začněte hubnout s keto dietou ještě dnes. 


Chci začít hubnout



Autor článku: Bc. Veronika Ivanová
Redakce KetoFit

Na hubnutí nebudete sami!

Přidejte se k nám, vzájemně se podporujeme, sdílíme recepty, výsledky a zkušenosti. Hubnutí je hned snadnější.

Přidat se do skupiny

Podpora / recepty / příběhy
Zeptejte se reálných uživatelek, jak jsou spokojené s KetoFit, jak se jim daří hubnout, kolik kilo zhubly.

Neváhejte začít nový štíhlejší život

Přes 100 000 proměn v ČR a SR. Inspirujte se ženami, které už dosáhly své vysněné váhy.

Hýčkejte se těmi nejlepšími jídly

Pravá česká chuť

Speciálně pro ženy

Extra účinek při hubnutí

Zlepšují pleť, vlasy a nehty

Proč hubnout s kvalitnejším KetoFit?