Keto dieta – vhodné přílohy při hubnutí

Dieta bez příloh byla kdysi populárním stylem stravování, které slibovalo výraznou redukci váhy. Naštěstí jsou už tyto doby pryč a vy si můžete s klidem dát k hlavnímu jídlu i porci přílohy. Formování postavy totiž nemusí znamenat drastické zakazování si všech oblíbených potravin. V keto dietě si můžete bez problému dopřát zdravé přílohy, které nijak neohrozí vaše hubnutí. Prozradíme vám 5 tipů na vhodné přílohy při keto dietě. Které to jsou?


vhodne_prilohy

1. Proteinové knedlíky

Mysleli jste si, že se při keto dietě budete muset vzdát tradičních českých příloh? Tak to jste na omylu. Knedlík ve vylepšené verzi si totiž můžete dát i při hubnutí. Proteinový knedlík patří mezi velmi oblíbené low carb přílohy. Na rozdíl od klasického knedlíku v něm najdete široké spektrum vitamínů a minerálů. Obsahuje vysoký podíl bílkovin, takže vás dokonale zasytí na dlouho dobu. Jeho velkou výhodou je fakt, že vám jeho příprava zabere jen pár minut.  


Proteinové knedlíky

2. Proteinové těstoviny ve tvaru rýže

Pokud milujete rýži a trápí vás, že ji nemůžete při keto dietě zařadit do jídelníčku, máme pro vás dobrou zprávu. Proteinové těstoviny Keto Risoni se tvarem a strukturou velmi podobají klasické rýži. Můžete si je připravit na mnoho způsobů stejně jako tradiční rýži. A to nejen na slano, třeba ve formě rizota, ale také na sladko v podobě nákypu. Skvěle se také hodí do proteinových polévek. Tuto dietní přílohu si můžete dopřát v 1. i 2. fázi keto diety. Takže se vám v kuchyni po ní doslova zapráší. 

TIP: Jojo efekt je noční můrou každého, komu se už podařilo pár kilogramů zhubnout a chce si svoji váhu udržet. Přiblížíme vám, co ho způsobuje a jak mu lehce předejít.

3. Bezsacharidové konjakové špagety

Co se vám vybaví za jídlo, když se řekne italská kuchyně? Kromě pizzy to budou určitě těstoviny. Klasické těstoviny jsou při keto dietě tabu. Je to z toho důvodu, že obsahují vysoký podíl sacharidů. Není ale pravda, že se s těstovinami musíte ve vašem low carb jídelníčku nadobro rozloučit. Jen je důležité vybrat ty správné. Konjakové Fit Spaghetti obsahují zanedbatelné množství sacharidů, takže jsou ideální přílohou při proteinové dietě. Mají vyvážené složení, proto si na nich pochutnáte a přitom nijak nenarušíte vaše hubnutí.


Špagety vás zasytí a skvěle chutnají

4. Domácí proteinové pečivo

Mezi vhodné přílohy při hubnutí patří také pečivo. Ano, myslíme to vážně a nejde o žádný překlep. Mnoho lidí si totiž při redukci váhy pečivo důsledně zakazuje. Jenže to vede maximálně k tomu, že na něho budou mít ještě větší chuť a to může způsobit velmi rychlé porušení diety. Proto se pečivu nemusíte vyhýbat, jen si pohlídejte jeho složení. Není totiž pečivo jako pečivo. Klasické bílé pečivo jde totiž nahradit vhodnější alternativou. Stačí si najít chvíli času a upéct si domácí nízkosacharidové pečivo. Budete překvapeni, jak vynikající je a přitom jeho přípravou nestrávíte celý den v kuchyni. Proteinové pečivo je ideální keto příloha s bohatým obsahem bílkovin.

TIP: Nemáte čas na výrobu domácího pečiva? Vyzkoušejte už upečený a dokonale vláčný KetoFit® keto chléb, ve kterém najdete extra porci semínek. Zamilujete si ho nejen vy, ale také celá vaše rodina.   

5. Zeleninové přílohy

Asi nejvíce možností, jak si vykouzlit zdravou a dietní přílohu, vám nabízí zelenina. Zelenina je nabitá vitamíny, minerály a prospěšnou vlákninou. Proto by měla být součástí nejen low carb, ale také běžného jídelníčku. Některé typy zeleniny můžete jíst syrové, jiné musíte tepelně zpracovat. V takovém případě volte správnou tepelnou úpravu. Rozhodně vynechte smažení ve fritéze nebo na pánvi ve velké vrstvě oleje. Dejte si také pozor na to, že některé typy zeleniny se do low carb stravování nehodí. Třeba takové brambory jsou při této dietě nepřípustné. Jaké jsou tedy vhodné zeleninové přílohy při keto dietě?


Keto dieta: jaké přílohy při hubnutí vynechat?

Jedním z hlavních pravidel keto diety je omezení a výrazné snížení podílu sacharidů v jídelníčku. Díky tomu může už po pár dnech držení keto diety nastat v těle metabolický stav, který se nazývá ketóza. Při ní tělo efektivně spaluje tuky. Aby bylo hubnutí účinné, je nutné se vyhnout všem přílohám, které obsahují nadmíru cukru a škrobu. Které druhy příloh si v keto dietě odpustit? 

  • všechny typy příloh z brambor a batátů,

  • smažené přílohy, například hranolky a krokety,

  • bílé pečivo, obiloviny, luštěniny,

  • klasickou rýži a těstoviny,

  • všechny přílohy obsahující vysoký podíl sacharidů.

Kdy jíst přílohy při bezsacharidové dietě?

To, v jakou hodinu můžete jednotlivé druhy příloh jíst záleží na mnoha okolnostech. První z nich bude váš hubnoucí plán, který by měl být přizpůsobený vašim individuálním potřebám a celkovému životnímu stylu. Základem úspěšného hubnutí je samozřejmě dodržování vhodného jídelníčku. Nejčastěji se však dietní přílohy konzumují společně s hlavními jídly, protože je nutričně doplňují. V praxi to znamená zhruba 2krát až 3krát denně. Zeleninové přílohy můžete konzumovat k hlavním jídlům nebo mezi nimi. 

TIP: Věděli jste, že stejně jako přílohy si v keto dietě nemusíte odpírat ani sladkosti? Proteinové dezerty KetoFit® uspokojí váš mlsný jazyk a přitom obsahují jen minimum cukru.

Suroviny do keto diety

Kolik jíst přílohy? 

Velikost a gramáž přílohy na jednu porci se odvíjí od vaší aktuální situace a toho, o jaký typ přílohy se jedná. To znamená, že při jejím určování bude hrát velkou roli vaše váha, hubnoucí cíl a také to, v jaké fázi keto diety se právě nacházíte. Co se týče zeleniny, tak tu během keto diety můžete konzumovat ve větším množství a to až 500 gramů denně. Vždy ale půjde o povolenou zeleninu. Ostatní druhy obsahují vyšší množství sacharidů a to by mohlo zpomalit proces hubnutí.

Sacharidy můžou být schované v různých potravinách

Chcete si sami sestavit správný keto jídelníček? Zaměřte se především na potraviny a jídla s nízkým obsahem sacharidů a to včetně příloh. Jak jsme vám už vysvětlili výše, ani těstoviny při hubnutí nemusí být s keto dietou tabu. Jen musíte vědět, který druh se hodí do nízkosacharidového stravování. Low carb přílohy můžete do vašeho stravovacího plánu zařadit pravidelně a to bez strachu, že porušíte vaši dietu. 


Ukryté sacharidy v jídle

Keto dieta je skvělá v tom, že v ní najdete mnoho upravených receptů na přílohy, které hravě dokážou nahradit ty klasické sacharidové. A to velmi ulehčuje a zjednodušuje držení samotné diety. Ještě předtím, než se pustíte do vaření low carb receptů, je důležité si přečíst a zjistit složení každé potraviny. Cukry se totiž běžně přidávají i do výrobků, u kterých nejsou sacharidy přirozené.

Autor článku: Bc. Veronika Ivanová
Redakce KetoFit

Na hubnutí nebudete sami!

Přidejte se k nám, vzájemně se podporujeme, sdílíme recepty, výsledky a zkušenosti. Hubnutí je hned snadnější.

Přidat se do skupiny

Podpora / recepty / příběhy
Zeptejte se reálných uživatelek, jak jsou spokojené
s KetoFit, jak se jim daří hubnout, kolik kilo zhubly.

Neváhejte začít nový štíhlejší život

Přes 100 000 proměn v ČR a SR. Inspirujte se ženami, které už dosáhly své vysněné váhy.

Hýčkejte se těmi nejlepšími jídly

Pravá česká chuť

Speciálně pro ženy

Extra účinek při hubnutí

Zlepšují pleť, vlasy a nehty

Proč hubnout s kvalitnejším KetoFit?