Ptejte se: +420 770 110 650


Co jíst při ketodietě?

Keto dieta nebo také proteinová dieta je výživový směr, který je v poslední době velmi populární. Při minimální námaze totiž slibuje velmi rychlé shození přebytečných kilogramů. Není proto divu, že si ji oblíbily statisíce lidí všech věkových kategorií.

Jídelníček keto diety

Co jíst při bezsacharidové dietě? Jaké keto potraviny by rozhodně neměly chybět v keto jídelníčku? Jaké recepty na hubnutí zaručeně fungují? Pokud si pokládáte podobné otázky, rozhodně si nenechte ujít náš dnešní článek

Jaká je podstata keto diety?
Základem úspěchu je ketóza

Keto dieta je založena na razantním snížení příjmu sacharidů v denní stravě. Ve chvíli, kdy tělo nemá dostatek energie ve formě sacharidů, začne jako primární zdroj energie využívat právě tuky (z tukových zásob i přijaté potravy), čím dochází k nastartování hubnutí. Tento žádoucí jev, který je vlastně podstatou celé ketodiety, se nazývá ketóza. 

Jak se tedy dostat do ketózy a přimět tělo efektivně pálit tuky? K dosažení ketózy podle obecných doporučení postačí snížit příjem sacharidů pod 30—50 gramů. Je však potřeba počítat s tím, že každé tělo je jiné, proto je i míra sacharidů velmi individuální. Chybějící sacharidy je však nutné nahradit kvalitními zdroji proteinů a zdravými tuky. V případě, že podniknete všechny potřebné kroky, ketóza by se měla dostavit za 2—3 dny, přičemž nejbezpečněji ji lze poznat pomocí diagnostických proužků, které zakoupíte v jakékoliv lékárně.  

Co jíst při ketodietě, aby byla efektivní?

Povolených potravin při ketodietě je poměrně široká škála. Jaké potraviny si můžete v rámci jídelníčku při proteinové dietě bez obav dopřát?

Co jíst při keto dietě pro rychlý nástup ketózy

  • libové maso (kuřecí, vepřové, hovězí aj.)
  • ryby a mořské plody (kapr, tuňák, losos, makrela, candát aj.)
  • různé druhy mléčných výrobků (cottage, plnotučný jogurt, domácí majonéza, plnotučná zakysaná smetana, tučné sýry aj.)
  • tuky a oleje (sádlo, olivový a kokosový olej)
  • různé druhy ořechů (makadamové, pekanové, vlašské ořechy aj.)
  • ovoce s nízkým obsahem cukru (avokádo, brusinky, višně, maliny, borůvky, jahody aj.)
  • zeleninu s nízkým obsahem cukru (listová zeleniny, cuketa, lilek, kapusta, brokolice, květák, zelí, celer, okurka, ředkvičky aj.) 
  • semínka (chia semínka, dýňová semínka, lněná semínka aj.)

Co se týká nápojů, nemusíte se omezovat při pití kávy (samozřejmě bez mléka a cukru) a také čaje (ideální je například bylinkový či zelený čaj).

× Zakázané potraviny při ketodietě?
Vyhněte se cukru ve všech podobách

Aby byla keto dieta skutečně funkční, je potřeba vyloučit primárně všechny potraviny, které obsahují sacharidy. Jakým konkrétním potravinám je nutné dát vale?

×  obiloviny a sacharidy (pečivo, rýže, cereálie)

×  hlízy (brambory, batáty)

×  ovoce s vysokým obsahem cukru (jablko, pomeranč, banán, mandarinky, hrozny, mango aj.)

×  ztužené tuky (margarín, náhražky másla aj.)

×  pochutiny a cukry (slazené nápoje, med, javorový sirup, džusy, sladkosti, čokoláda aj.)

×  uzeniny 

× vše, co obsahuje sacharidy


Co nejíst při keto dietě

Výhody a nevýhody ketodiety — poznejte ty nejzásadnější

Největší výhodou ketodiety je jednoznačně to, že při ní nehladovíte, protože jíte pravidelně a často. Při správném dodržování jídelníčku také zpravidla začnete velmi rychle ztrácet přebytečné kilogramy, což je žádoucí efekt u každé diety. 

Podobně jako je tomu u jiných druhů diet, není ani ketonová dieta vhodná úplně pro každého. Nejlepší proto je, před tím, než se do ní pustíte, konzultovat svůj zdravotní stav s lékařem či výživovým poradcem. Zcela nevhodná je například pro lidi trpící cukrovkou, poruchou metabolismu tuků, kardiaky a také pro těhotné či kojící ženy.

Nevýhodou může být také nutnost plánování nákupů, vaření jídel a také přehled o energetické hodnotě a množství sacharidů u jednotlivých surovin, což je pro laiky většinou poměrně náročná disciplína. 

Chcete si to trochu zjednodušit?
Vsaďte na hotová proteinová jídla

Skvělým řešením může být právě ketodieta, při níž konzumujete předem připravená keto jídla. Vzhledem k tomu, že jsou navržena odborníky na speciální výživu, obsahují ideální poměr všech živin, ale také potřebných vitamínů a minerálů, pro dosažení co nejrychlejší ketózy

Vy tak nemusíte řešit skladbu jídel, správné množství ani trávit dlouhý čas u jejiich přípravy, protože většinu z nich vykouzlíte doslova během několika málo minut. Například hubnutí s KetoFit probíhá v rámci předem navrženého plánu, který se skládá ze dvou fází — redukční a stabilizační, díky čemuž předejdete nechtěnému jojo efektu, který u běžných diet nastává. 

Keto jídla KetoFit


Proč využít předpřipravená jídla?

  • Pochutnáte si
  • Zajistí rychlou ketózu
  • Nemusíte počítat nutriční hodnoty ani znát složení stravy
  • Velmi rychle si je připravíte
  • Mají špičkové složení pro keto dietu
  • Vysoký obsah vitamínů a minerálů pro podporu organismu při hubnutí

Ketogenní dieta: Jídelníček, který vás bude bavit

Co dalšího doporučujeme jíst při ketodietě? Rádi vás přesvědčíme, že jídla a recepty při ketonové dietě rozhodně nemusí být fádní a nudné

Inspirujte se například našimi tipy na dokonalá jídla během celého dne. Spěcháte ráno? Trn z paty vám zaručeně vytáhne vynikající proteinový koktejl. Pochůzky, schůzky a nedostatek času na jídlo zase skvěle vyřeší svačinka v podobě proteinové tyčinky, kterou máte kdykoliv po ruce. Jako výborný oběd či večeře poslouží proteinová polévka nebo omeleta s žampiony a zeleninou. Honí vás mlsná? Klidně si dejte čokoládu, ale tu v keto verzi.

Jak může vypadat jídelníček během dne při keto dietě?

1. jídlo: 8:00, snídaně
Teplá česneková omeleta KetoFit a k ní vařená brokolice.

2. jídlo: 11:00, svačina
KetoFit koktejl s příchutí broskev připravený v šejkru s 220 ml vody.

3. jídlo: 14:00, oběd
Připravte si kuřecí prsíčka na kari s restovanou cuketou a těstovinami Keto Risoni. Jako sladkou  tečku si dopřejte například jednu porci FitKao kakaového nápoje, nebo Panna Cottu KetoFit

4. jídlo: 17:00, odpolední svačina
Tvarohová dobrota (neslazený tvaroh/jogurt/kefír, acido + příchuťová tableta KetoFit).

5. jídlo: 20:00 večeře
Připravte si žampionovou polévku KetoFit a doplňte dušenými žampiony. Do polévky  si můžete přidat těstoviny Keto Risoni ve tvaru rýže.

A protože inspirace není nikdy dost, další tipy, co jíst při ketogenní dietě, najdete v oblíbených tipech na dietní večeři

 

Co jíst při keto dietě

Vaříte rádi a testujete nová jídla?
Zkuste recepty na keto speciality

Vyzkoušejte nejoblíbenější kuchařské dobroty pro keto dietu. Tyto recepty se staly hitem sociálních sítí a internetu. Můžete si dát třeba hranolky, svíčkovou s knedlíkem, tortilu, nebo dokonce pizzu a váha půjde dolů. Je libo dezert? Užijte si jedinečný borůvkový cheesecake, zmrzlinu, nebo třeba klasické koláčky, ale bez cukrů.

 

Celerové hranolky s žampionovou omáčkou
Celerové hranolky s žampionovou omáčkou

Hranolky při keto dietě? Udělejte si tyto skvělé celerové hranolky s žampionovou omáčkou. Recept se stal hitem ve facebookové skupině.

Recept na celerové hranolky

Recept na bezsacharidové těstoviny, po kterých jen tak nepřiberete
Bezsacharidové těstoviny s brokolicí

Recept na bezsacharidové těstoviny s brokolicí a sýrovou omáčkou si zamilujete. Kromě skvělé chutí mají velkou výhodu, jen tak po nich nepřiberete.

Recept bezsacharidové těstoviny

Low carb proteinové knedlíky s omáčkou
Omáčka a low carb knedlíky

Knedlíky do zdravého životního stylu samozřejmě nepatří, ale ty naše v low carb verzi můžete každý den. Připravte si je s keto omáčkou bez sacharidů.

Recept na low carb knedlíky 

Recept na keto Pad Thai - oblíbené asijské jídlo
Keto recept Pad Thai 

Kdo by nemiloval asijskou kuchyni. Vyzkoušejte tuto skvělou dobrotu ve zdravější keto verzi, která obsahuje pouze 2,6 g sacharidů. Příprava zabere jen pár minut.

Recept Pad Thai

Keto pizza proteinová
Keto proteinová pizza

Proteinovou pizzu můžete zařadit i do jídelníčku při keto dietě. Díky použitým surovinám obsahuje minimum sacharidů a velkou dávku vitamínů.

Recept proteinová pizza

nízkosacharidový borůvkový cheesecake
Nízkosacharidový borůvkový cheesecake

Borůvkový nízkosacharidový cheesecake s unikátním borůvkovým džemem je opravdová delikatesa, navíc s dokonalými parametry. Obsahuje pouze 3,4 g sacharidů.

Recept nízkosascharidový cheesecake

Proteinový keto nanuk Ice cream KetoFit
Proteinové koláčky

Hubnout a přitom si dávat oblíbený makový nebo tvarohový koláček? Vše je možné, vyzkoušejte proteinové koláčky s makem nebo tvarohem. Výborně nahradí klasické koláčky z obchodu.

Proteinový koláček

 

 

Všechny keto recepty

 

 

Pokud zvažujete, zda ketodietu vyzkoušet, mohly by vám v rozhodování pomoci právě příběhy žen, které šly do akce a své nejistoty dokázaly proměnit v postavu svých snů

Jaká jídla si oblíbily při keto dietě?

Evě se podařila úžasná proměna. Během cesty za svou novou postavou si oblíbila spousty keto jídel. Skvělého parťáka do práce ji dělaly například proteinové tyčinky a na večeři milovala omelety. díky jídlům KetoFit nemusela každý den řešit, co jíst při keto dietě.
Recenze a zkušenosti Evy s keto dietou

 

Míša si díky novému životnímu stylu zvedla sebevědomí, zhubla a získala spoustu energie. Pomohla jí kompletní změna stravy. Získala také spoustu času, který ušetřila při přípravě jídel. Kaše, koktejly a polévky patří mezi její nejoblíbenější keto jídla.  


Recenze a zkušenosti Míši

 

 


Skvělé tipy na jídla a recepty při keto dietě můžete najít také v naší KetoFit facebookové skupině, kde jsou tisíce keto fanoušků.

Připojte se k nám a udělejte něco pro sebe a své tělo  — třeba bude nakonec i váš příběh inspirací pro další pro mnohé další. 

 




 

 

75 hodnocení
4.8

 

Dámy, jde to snadno :)

Eva Velmi vytížená

32 let „Nejsnadnějšíhubnutí“
Teď, po týdnu užívání, jsem odhodlaná pokračovat dál. 22. den za mnou - jsem nadšená. Okolí si všímá! 3 týden - nemůžu tomu stále uvěřit - jde to lehko. Nevím co víc by jsem napsala kromě výborného doporučení a fotek jako důkaz :) *
Zuzka Kadeřnice
24 let „KetoFitdoporučuji“
KetoFit doporučuji každému, kdo to s hubnutím myslí vážně a chybí mu k motivaci lehký start. *
Kateřina maminka
34 let „Vypadám lépe než na střední“
S váhou jsem se prala od 18ti let, vyzkoušela jsem snad vše, ale bez výsledku, měla jsem 96 kg. Až díky KetoFit jsem zhubla na váhu, kterou jsem měla naposledy na střední. *
Renáta zhubla jsem já i mé kolegyně
„KetoFit doporučuji kamarádkám“
Nikdy jsem nejedla sladké, přesto jsem bojovala s nadváhou. Myslela jsem, že bude těžké shodit, ale naopak. Z pár týdnů s KetoFit jsem dosáhla svého cíle. Až jsem se děsila jak to jde rychle :) *
Veronika máma 3 dětí
36 let „Je ze mě nový člověk“
Zdraví se mi rapidně zhoršilo, musela jsem ihned jednat. Hledala jsem, jak rychle a bezpečně zhubnout. Po dlouhém vybírání jsem šla do KetoFit . A teď? Kila dole, zdraví na 1* Díky! *
Všechny příběhy
 
 
 
Koupit Ketofit


* Výsledky KetoFit redukční péče nejsou zaručeny pro každého a liší se podle individuálních dispozic. Před zahájením redukční péče doporučujeme předat odkaz www.ketofit.cz Vašemu lékaři a poradit se s ním ohledně postupu a vhodnosti.

Upozornění: Součást nízkoenergetické náhrady celodenní stravy určené pro snižování tělesné hmotnosti. Vzájemná kombinace proteinových potravin KetoFit zajišťuje veškeré základní živiny v potřebném množství na 1 den. Nevhodné pro těhotné a kojící ženy. Nepřekračujte doporučené dávkování. Dodržujte dostatečný příjem tekutin přinejmenším 1,5 litru na den. Nevhodné pro osoby do 18 let. Skladujte v suchu při teplotě 10–19 ° C. Chraňte před přímým slunečním zářením. Výrobce neručí za škody vzniklé nesprávným použitím. Dieta je plně funkční při nadváze.

Výrobce: 4FITNESS s.r.o. Příkop 843/4 60200 BRNO-STŘED, ZÁBRDOVICE IČ: 04213815 DIČ: CZ04213815

ppl visa master maestro verification
Získejte přehled o slevách a akcích

 
 
Buďte s námi každý den