Ptejte se: +420 770 110 650


Low carb jídelníček: co jíst a nejíst?

Nízkosacharidové stravování, low carb stravování, keto dieta. Co všechno mají tyto výživové směry podobného? Je to snížení sacharidů v jídelníčku a naopak navýšení bílkovin a tuků. Pokud toužíte po nižší velikosti oblečení, ale neradi se potíte v posilovně, je právě low carb jídelníček skvělou pomůckou, jak si splnit váš sen o dokonalé postavě. Jak si ho sestavit? Je to jednodušší než si myslíte. Seznámíme vás se základními kroky k vytvoření low carb jídelníčku a zároveň přiblížíme, co při nízkosacharidové dietě jíst a naopak nejíst.

 

Low carb dieta 

Low carb: co to je?

Low carb, nebo také nízkosacharidové stravování, je velmi jednoduše řečeno cílené

omezení sacharidů a škrobů v jídelníčku. Toto snížení je následně kompenzováno navýšením podílu bílkovin a zdravých tuků. U low carb stravování by neměl příjem sacharidů přesáhnout 50 až 200 gramů denně. Konkrétní číslo záleží na tom, jaký typ nízkosacharidové diety jste se rozhodli držet. Třeba u ketodiety, která vám pomůže zhubnout přebytečné kilogramy, je to kolem 50 gramů sacharidů denně. 

Pro koho se low carb stravování hodí?

Nízkosacharidové stravování se těší čím dál větší oblibě především u těch, kteří se chtějí zbavit nadváhy. Proč tomu tak je? Low carb jídelníček má totiž jednu velkou výhodu. Na rozdíl od jiných diet skvěle zasytí a zažene hlad na dlouho dobu. Díky vysokému obsahu bílkovin a kvalitních tuků uspokojí jak váš žaludek, tak vaše chuťové buňky. Po low carb jídlech nebudete mít chutě na sladké, nebo pociťovat večerní vlčí hlad. 


TIP: Máte jen pár kilo navíc, nebo už hraničíte s nadváhou? Zjistěte, jak na tom jste s vaší postavou pomocí BMI kalkulačky. Stačí zadat 3 údaje a výsledek se dozvíte během pár sekund. 


 

Potraviny vhodné do low carb jídelníčku 

Mnoho lidí si myslí, že low carb strava je bez chuti, protože má velmi málo sacharidů. Jenže opak je pravdou. I přes to, že se musíte některým potravinám při nízkosacharidové stravě vyhýbat, neznamená to, že se vzdáte potěšení z jídla. Existuje mnoho povolených low carb potravin, s kterými vykouzlíte lahodné pokrmy na celý den. Zkuste některý z low carb receptů a uvidíte, že low carb jídla jsou plná barev a vůní. Navíc dokonale uspokojí hlad a pomůžou vám k vaší vysněné postavě. Jaké základní potraviny se skvěle hodí do low carb jídelníčku?

 

Low carb potraviny

Co do low carb jídelníčku nepatří?

Určité skupiny potravin se do low carb jídelníčku vyloženě nehodí. Jde o takové, které obsahují vysoké procento sacharidů, přidaných cukrů a ztužených tuků. Většinou jsou vysoce průmyslově zpracované, takže v nich najdete velmi málo prospěšných živin. Nutno dodat, že takové potraviny nepatří ani do běžného jídelníčku, protože obsahují mnoho kalorií a přitom je jejich nutriční složení velmi chudé. Čemu se při nízkosacharidové dietě vyhnout obloukem?

  • cukrovinkám a další sladkostem,
  • sladkým limonádám a jiným slazeným nápojům,
  • sušenému a kandovanému ovoci
  • luštěninám,
  • bílému pečivu, koláčkům,
  • rýži a klasickým těstovinám,
  • obilovinám a výrobkům z nich,
  • hotovkám, jídlu z fast foodu,
  • alkoholu,
  • sladidlům (med, sirupy). 

 

Cukrovinkám se vyhněte 


TIP: Věděli jste, že alkohol může fatálně narušit vaši cestu za štíhlejší postavou? Je to větší nepřítel hubnutí, než si pravděpodobně myslíte. Budete překvapeni, jak velkou roli hraje při shazování kil.


Vzorový low carb jídelníček na týden. Jak si ho vytvořit?

Nyní víte o nízkosacharidovém stravování téměř všechno. Teď už nezbývá nic jiného, než vaše znalosti převést do praxe. Rádi byste si sami sestavili low carb jídelníček, ale nevíte, jak na to? Není na tom nic složitého. Stačí, abyste váš dosavadní stravovací plán přizpůsobili základním pravidlům low carb diety. Kolik procent denního příjmu by měly tvořit jednotlivé potraviny a jaká konkrétní jídla se hodí do low carb stravování?

Zelenina

Čerstvá zelenina by měla tvořit 45 % vašeho denního příjmu. Je to výborný zdroj vlákniny a má pozitivní vliv na dobré trávení. Navíc tělo zásobuje potřebnými vitamíny a minerály. Největší zastoupení tvoří při lc dietě listová zelenina (všechny typy salátů, mangold, kopřiva a jiné). Do nízkosacharidového jídelníčku se skvěle hodí i další druhy zeleniny.

  • Kořenová zelenina jako celer, mrkev, zázvor, řepa, ředkev, pastinák.
  • Košťálová zelenina, mezi kterou patří kapusta, květák, brokolice, kedlubna, zelí.
  • Plodová zelenina zastoupena dýní, okurkou nebo cuketou.
  • Lilkovité, tedy paprika, rajče, lilek.
  • Maso, vejce, mořské plody a ryby 

Kvalitní maso, vejce, mořské plody a ryby by měly tvořit 20 % vašeho denního příjmu. Při jejich výběru dávejte přednost produktům z bio chovů a menších farem. V případě vajec volte slepičí vajíčka označená kódy 0 a 1. Maso je lepší kupovat chlazené než mražené. U pořizování vnitřností se zaměřte na původ. Občas si můžete dopřát také uzené nebo sušené maso. Z ryb je  vhodný losos, sardinky a makrela. Low carb stravování totiž upřednostňuje ryby tučnější a to kvůli obsahu prospěšných omega-3 mastných kyselin. 

Tuky a ořechy 

Zdravé tuky, nesolené a nepražené ořechy by měly tvořit dalších 20 % vašeho denního příjmu. Tuky jsou skvělým zdrojem energie. Jeden gramu tuku má až 9 kalorií. Tělo tuky nedokáže samo vytvořit, a proto je závislé na tom, co mu dodáte. Pro organismus prospěšné jsou především kvalitní tuky s obsahem omega-3 mastných kyselin. Jde o takzvané panenské oleje (lněný a avokádový olej) a rybí tuk. Z ořechů a suchých plodů zařaďte do jídelníčku vlašské a lískové ořechy, pekanové ořechy, kešu, kaštany, lněné semínko a další. Pozor si však dejte na dávkování. V případě low carb diety je denní maximum ořechů a suchých plodů jen 1 hrst.

Ovoce 

Zralé ovoce by mělo tvoří jen 10 % vašeho denního příjmu. I přesto byste se měli některým druhům vyhnout. Určité druhy ovoce se do lc stravy nehodí, protože obsahují příliš mnoho sacharidů. Konkrétně jde o banány, hrušky, jablka, pomeranče a broskve. Na druhou stranu například bobule a lesní plody, třešně a jahody se pyšní nízkým obsahem cukru, takže je do low carb jídelníčku zařadit můžete.

Každý low carb jídelníček by měl být sestavený na několik dní dopředu. Díky tomu ušetříte spoustu času, který můžete strávit třeba s rodinou. Určete si jeden den v týdnu, ve kterém se budete věnovat sepsáním a následným poskládáním low carb jídel na celý týden. Vytvořte si nákupní seznam a kupte potřebné suroviny. V poslední fázi jednotlivá jídla uvařte a nachystejte si je do krabiček v lednici. Konečně nebudete řešit každý den, co budete jíst. Navíc vás low carb jídelníček dostatečně zasytí, takže nebudete mít potřebu kupovat cukrovinky a slané pochoutky. 

Low carb jídelníček od snídaně až po večeři. Nízkosacharidové recepty na celý den

Jednotlivé potraviny s nižším obsahem sacharidů můžete jíst za studena, nebo si z nich můžete připravit vynikající teplá low carb jídla. Pokud nevíte, jak na low carb vaření a neznáte žádný vhodný recept, není nic jednoduššího, než se pustit do hledání na internetu. My vám ušetříme čas, který byste strávili zdlouhavým sháněním informací a prozradíme vám nejoblíbenější proteinové a low carb recepty, díky kterým si sestavíte chutný low carb jídelníček od snídaně až po večeři. 

 

Low carb jídelníček

Low carb snídaně

Začněte den pořádnou dávkou energie v podobě low carb snídaně. Mnoho lidí vynechává snídani, nebo ji vyřeší koblihou v pekárně, protože nemají čas. Velkým plusem nízkosacharidové snídaně je to, že vám příprava zabere jen několik málo minut. Low carb snídani si můžete vychutnat jak slanou, tak sladkou. Záleží na vašich preferencích. Poctivá snídaně plná bílkovin a vitamínů nastartuje váš organismus a připraví ho na náročný den. Co si připravit na snídani při lc dietě?

Low carb oběd

Zastavte se uprostřed dne a potěšte vaše chuťové buňky lahodnými low carb obědy. Přestaňte se odbývat rychlými jídly, které v polední pauze kupujete u nejbližšího stánku s rychlým občerstvením. Takové pokrmy jsou často kaloricky náročné a vaší postavě neprospívají. Nehledě na to, že pravidelné návštěvy fast foodu jsou finančně náročné. Začněte si vařit obědy doma. Připravte si snadná low carb jídla, které si vezmete s sebou do práce. Jaké recepty při dodržování lc stravy se hodí k obědu? 

Low carb večeře

Ukončete den bez hladu díky low carb večeři. Vyměňte balíček brambůrků, nebo saláty, po kterých máte hned hlad, za vynikající low carb jídla. U vašeho oblíbeného seriálu můžete večeřet zdravě a plnohodnotně. A to bez omezení vašich milovaných jídel a pamlsků. Uvidíte, že díky low carb dietě nebudete mít takzvaný vlčí hlad a noční vyjídání ledničky bude minulostí. Jaké dobroty si můžete dopřát k večeři při dodržování low carb jídelníčku?

Úžasné výsledky při hubnutí s low carb jídelníčkem

Se správně sestaveným jídelníčkem a kvalitními low carb jídly můžete velmi snadno zatočit s přebytečnou nadváhou. Podívejte se, jak rychle a kolik kilogramů se podařilo zhubnout ženám, které se pustily do low carb hubnutí a keto diety. Nejen že zhubly, ale k tomu se jim vrátila zpět energie a chuť k životu. 

Zhubla jsem z velikosti 46. Teď jsem plná energie.

Bolela mě záda, kolenní klouby, zadýchávala jsem se při námaze a byla často unavená. Taky jsem byla nešťastná omezeným výběrem oblečení ve velikosti 46 a svou vizuální stránkou z fotek. Nyní se cítím fantasticky.

Celý příběh

 

Příběh o hubnutí

Moje váha atakovala 90 kg. Díky KetoFit jsem zhubla.

Byla jsem unavená, bez energie, bez nálady a najít v šatníku něco, co mě neškrtí v pase, nebo co přetáhnu přes stehna, byl velký problém. Změnila jsem životní styl a váha letěla dolů.

Celý příběh

 

Hubnutí Veronika

Dnes je mi 40 a tak hubenou postavu jsem neměla ani na střední škole.

Vyzkoušela jsem spoustu „zaručených“ diet v podobě tabletek, čajů, hubnoucích masáží a podobně. Všechny byly ale neúspěšné. Až ketodieta KetoFit® mi pomohla. Všem, kteří už to vzdali, bych doporučila KetoFit® alespoň vyzkoušet. Věřím, že když jsem to dokázala já, tak s KetoFit® to zvládne každý.*

Celý příběh

 

Příběh Petry o hubnutí

 

Přizpůsobte low carb jídelníček vašim chutím

Závěrem bychom chtěli připomenout, že low carb jídla by vám měla především chutnat a přinášet vám potěšení. Není totiž nic horšího, než se nutit do obědu, který nemáte rádi. Taková dieta se mine účinkem a shozená kila se vám vrátí jako bumerang v podobě jojo efektu. Pamatujte, že pokud nemáte některé low carb potraviny rádi, není nutné je zařazovat do vašeho low carb jídelníčku. Držte se základních pravidel nízkoscharidového stravování a přizpůsobte si je vašim chutím. Nesnášíte brokolici? Nevadí, nahraďte ji třeba cuketou. Pokud nemáte některá jídla rádi, není nutné se trápit jejich konzumací.

 

Low Carb jídla

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1101 hodnocení
4.7

 

Dámy, jde to snadno :)

Eva Velmi vytížená

32 let „Nejsnadnějšíhubnutí“
Teď, po týdnu užívání, jsem odhodlaná pokračovat dál. 22. den za mnou - jsem nadšená. Okolí si všímá! 3 týden - nemůžu tomu stále uvěřit - jde to lehko. Nevím co víc by jsem napsala kromě výborného doporučení a fotek jako důkaz :) *
Zuzka Kadeřnice
24 let „KetoFitdoporučuji“
KetoFit doporučuji každému, kdo to s hubnutím myslí vážně a chybí mu k motivaci lehký start. *
Kateřina maminka
34 let „Vypadám lépe než na střední“
S váhou jsem se prala od 18ti let, vyzkoušela jsem snad vše, ale bez výsledku, měla jsem 96 kg. Až díky KetoFit jsem zhubla na váhu, kterou jsem měla naposledy na střední. *
Renáta zhubla jsem já i mé kolegyně
„KetoFit doporučuji kamarádkám“
Nikdy jsem nejedla sladké, přesto jsem bojovala s nadváhou. Myslela jsem, že bude těžké shodit, ale naopak. Z pár týdnů s KetoFit jsem dosáhla svého cíle. Až jsem se děsila jak to jde rychle :) *
Veronika máma 3 dětí
36 let „Je ze mě nový člověk“
Zdraví se mi rapidně zhoršilo, musela jsem ihned jednat. Hledala jsem, jak rychle a bezpečně zhubnout. Po dlouhém vybírání jsem šla do KetoFit . A teď? Kila dole, zdraví na 1* Díky! *
Všechny příběhy
 
 
 
Koupit Ketofit


* Výsledky KetoFit redukční péče nejsou zaručeny pro každého a liší se podle individuálních dispozic. Před zahájením redukční péče doporučujeme předat odkaz www.ketofit.cz Vašemu lékaři a poradit se s ním ohledně postupu a vhodnosti.

Upozornění: Součást nízkoenergetické náhrady celodenní stravy určené pro snižování tělesné hmotnosti. Vzájemná kombinace proteinových potravin KetoFit zajišťuje veškeré základní živiny v potřebném množství na 1 den. Nevhodné pro těhotné a kojící ženy. Nepřekračujte doporučené dávkování. Dodržujte dostatečný příjem tekutin přinejmenším 1,5 litru na den. Nevhodné pro osoby do 18 let. Skladujte v suchu při teplotě 10–19 ° C. Chraňte před přímým slunečním zářením. Výrobce neručí za škody vzniklé nesprávným použitím. Dieta je plně funkční při nadváze.

Výrobce: 4FITNESS s.r.o. Příkop 843/4 60200 BRNO-STŘED, ZÁBRDOVICE IČ: 04213815 DIČ: CZ04213815

ppl visa master maestro verification
Získejte přehled o slevách a akcích

 
 
Buďte s námi každý den